Публічні закупівлі
Інститут вищої кваліфікації
Інститут вищої кваліфікації
Державного торговельно-економічного університету
1. Сучасний стан нормативно-правового поля здійснення публічних закупівель.
- Зміни до Особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг (ПКМУ №471).
- Відкриття ЄДР.
- Відміна аукціонів.
- Наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 22.12.2022 № 309.
- Локалізація у 2023 році: враховуємо зміни в законодавстві.
2. Організація діяльності Уповноваженої особи згідно Особливостей.
- Чи потрібно і в яких випадках потрібно вносити зміни до положення про уповноважену особу.
- Тестування Уповноважених осіб замовника.
- Кваліфікований електронний підпис чи Удосконалений електронний підпис: як правильно?
- Питання діловодства: які дії/рішення Уповноваженої особи потребують складання протоколів.
3. Планування закупівель в період воєнного стану. Наслідки невірного планування.
- Вартісні межі: товари, роботи послуги.
- Можливість планування на річну потребу, на потребу кількох років.
- Очікувана вартість предмета закупівлі, необхідність проведення моніторингу цін перед закупівлею.
- Що є новим предметом закупівлі згідно Особливостей. Можливості ділення та об’єднання предмету закупівлі: порушення або правомірне рішення.
- Чинники, що впливають на вибір процедури або виду закупівлі.
4. Укладення «прямого» договору (звіт про договір, укладений без використання електронної системи).
Повноваження ДАСУ щодо моніторингу «прямих» договорів.
- Закупівлі до 50 тис.грн.: включення до річного плану, необхідність оприлюднення звіту.
- Підстави для укладення договорів про закупівлю без використання електронної системи (винятки) та їх документальне підтвердження: скорочення випадків можливості укладення прямого договору; позитивні зміни для замовників.
- Строк оприлюднення, наслідки порушення строку та відповідальність.
- Оформлення рішень.
5. Відкриті торги.
- Строки проведення.
- Порядок надання роз’яснень на запити/вимоги учасників.
- Внесення змін до тендерної документації.
- Вибір для замовника: проводити торги із застосуванням аукціонів чи без аукціону?
- Скільки потрібно учасників, щоб торги відбулися?
- Аномально низька ціна.
- Виправлення недоліків тендерної пропозиції - «24 години»: що можна правити і чи змінився механізм виправлення.
- Нове в підставах для відхилення тендерних пропозицій (з урахуванням змін, внесених ПКМУ №471).
- Відміна замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.
- Відміна торгів автоматично електронною системою закупівель.
6. Тендерна документація. Тендерна пропозиція. Що потрібно враховувати замовникам/учасникам.
- Кваліфікаційні критерії відбору учасників. Встановлюємо, перевіряємо, виконуємо: працівники, матеріально-технічна база, досвід виконання аналогічних договорів, фінансова спроможність. При закупівлі яких товарів заборонено висувати окремі кваліфікаційні критерії. Обов’язковість кваліфікаційних критеріїв.
- Можливість подання тендерної пропозиції, вартість якої
перевищує очікувану вартість предмету закупівлі.
- Правильно прописуємо вимоги до тендерного та договірного
забезпечення.
Відмова в участі у відкритих торгах:
- Що змінилося? Яку інформацію вимагаємо від учасника в електронній системі закупівель шляхом самодекларування ?
- Спосіб документального підтвердження відсутності обставин для відмови для учасника/переможця: які зміни відбулися?
- Повторне визначення переможця: чи потрібно повторно надати раніше подані документи?
- Зразки товару: виконуємо чи ігноруємо вимогу замовника?
- Авторизаційні/гарантійні листи виробників.
- Оплата учасником/переможцем послуг консультанта торгів.
- Сертифікація ISO.
- Тимчасово окуповані території. Санкційні обмеження: розширення переліку.
- Персональні дані – конфіденційна інформація?
7. Договір про закупівлю.
- Які документи переможець має надати на момент підписання договору?
- Строки укладання та оприлюднення договорів.
- Зміна істотних умов договору про закупівлю. Що змінилося.
- Враховуємо зростання цін, зміну курсу валют.
- Попередня оплата.
- Можливість внесення змін та коригування умов договору, у т.ч. істотних.
- Практика застосовування оперативно-господарських санкцій.
8. Нове в оскарженні рішень замовника. Актуальні практики АМКУ.
Реєстраційна форма для юридичних осіб
Реєстраційна форма для фізичних осіб