logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

Оголошено результати рейтингу «Екологічно-відповідальна мережа побутової техніки та електроніки в Україні»

ЕКО ДТЕУ

Оприлюднено результати першого в Україні екорейтинга екологічно-відповідальної мережі побутової техніки та електроніки. Рейтинг ініціювали учасники Всеукраїнського руху «Молодь за права споживачів» та активісти ЕкоКлубу у рамках проведення VII консумерского фестивалю "Час діяти!".

Дослідження було проведено методом анкетування торговельних мереж - продавців побутової техніки. Опитування співробітників  відомих магазинів провели студенти-активісти Всеукраїнського руху «Молодь за права споживачів». Волонтери з'ясовували результативність екологічно-відповідальних практик українських ритейлерів (торгових мереж «Фокстрот», «Ельдорадо», Comfy, City.com, Moyo і DiaWest).

            Протягом місяця волонтери відвідали магазини ритейлерів, досліджували їх ЕКО-політику, виходячи з наявності екомаркування товару та екопакування, існування  соціального звіту на цю тему на сайті компанії, аналізу обсягів використання паперової реклами та переходу мереж на ЛЕД-освітлення. Волонтери руху також з'ясовували наявність біопакетів у торговому ассортименті ритейлерів, можливість прийому на утилізацію батарейок і роботу мереж із громадською думкою. Серед 20 критеріїв максимальну вагу мала активна популяризація ековідповідальності  через реалізацію «зелених» програм в громадах, у ЗМІ та за допомогою лідерів думки та  стейкхолдерів. Адже співвітчизники про проблему знають мало:  згідно з останніми дослідженнями *, тільки 3% українців стурбовані забрудненням навколишнього середовища - і це при тому, що ще у 2007 році міжнародні експерти ОБСЄ назвали стан навколишнього середовища в Україні критичним **.

Серед завдань дослідження були: перевірка наявності екомаркування товару та  екологічного пакування,  узагальнення досвіду мережі щодо урахування екокритеріїв при здійсненні закупівель, формуванні асортименту, встановлення наявності програми корпоративної ініціативи «Зелений офіс», Аналіз обсягів використання паперової реклами та відкритість керівництва підприємства до діалогу щодо екостандартів організації обслуговування споживачів.

Результати проведеного аналізу свідчать, що:

    - три мережі, тобто 25% використовують енергоефективні засоби освітлення, інші 75% використовують лампи денного світла, тобто люмінесцентні або розжарювання.
    - Всі досліджені торговельні мережі  вимикають комп`ютери, коли в них немає необхідності.
    - 50% вимикають освітлення в залі та під світку вивіски після закриття.
    - У половини досліджуваних мереж не використовуються вікна для регулювання температури, що говорить про ефективну роботу опалювальної системи.
    - Лише третина досліджених торговельних мереж поліграфічної продукції надрукована на переробленому та сертифікованому папері, а 87 % мереж запровадили реальну економію паперу, друкуючи на обох сторонах аркуша, що свідчить про відповідальне ставлення до лісових ресурсів.
    - Слід відмітити, що лише половина торговельних мереж здає макулатуру на вторинну переробку.
    - Так само 50% збирають та передають на утилізацію використані батарейки та інші елементи живлення.
     - В більше, ніж половині досліджуваних мереж, ми маємо можливість здати енергозберігаючі лампи для безпечної утилізації.
    - У 62 % магазинах була наявна інформація для споживачів про участь мереж у проектах, що закликають до заощадливого споживання ресурсів та відповідального ставлення до природи, а 50 %  займаються екологічною пропагандою.
    - 63 % від числа досліджених торговельних мереж, використовують екологічне маркування продукції та пакувальних матеріалів («Фокстрот», «Ельдорадо», Comfy, City.com, Moyo).
    - «Фокстрот» та Comfy займається реалізацією еко-сумок або еко-пакетів замість поліетиленових.

Переможцем рейтингу стала торгова мережа, яка веде роботу з мінімізації впливу на екологію не тільки в стінах своїх офісів і магазинів, а й за їх межами. «Фокстрот» це робить регулярно: залучає до роботи провідних експертів, своїх партнерів, покупців, при цьому акцентує увагу на роботі з молоддю - всіх захоплює в свої «зелені» активності, - каже Анна Захаревич, керівник ЕкоКлубу КНТЕУ. - Це стало вирішальним при підрахунку балів і запорукою перемоги «Фокстроту» у рейтингу «Екологічно відповідальна мережа».

* GFK, 2015, «Що хвилює українського споживача?»

** ОБСЄ: В Україні спостерігається екологічна криза http://for-ua.com/ukraine/2007/05/25/090349.html

Ганна Заревич

30.06.2015
annzo
2058
остання редакція 11.08.2017
annzo