logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

Напрями наукових досліджень

Центр досліджень торговельного підприємництва та управління логістичною діяльністю

Управління ланцюгами постачання в торговельній діяльності

Управління ланцюгами постачання (Supply Chain Management, SCM) є надважливим напрямом системи менеджменту в торговельній діяльності, зважаючи на високий рівень конкурентної напруги на міжнародних та національних ринках товарів і послуг, непередбачуваність, турбулентність середовища їх функціонування. Значна кількість учасників, наближеність до кінцевого споживача, чутливість до факторів зовнішнього та внутрішнього середовища торговельного підприємства, величезна кількість товарних позицій, різнорівневі комунікації – все це визначає характерні риси ланцюгів постачання в торгівлі і підкреслює складність, різноплановість і значимість логістичних рішень в діяльності підприємства торгівлі. Управління ланцюгами постачання має безпосередній вплив на конкурентоспроможність торговельної компанії та продукції, визначає фінансові результати торговельної діяльності, рівень задоволення попиту споживачів, сприяє вирішенню цілого ряду економічних і соціальних питань. Основними важелями логістичного управління на підприємстві торгівлі виступають оптимізаційні рішення в площині логістичних витрат, транспортно-складського забезпечення, закупівель та запасів. Особливої гнучкості, нестандартності, інноваційності потребує логістичний менеджмент у сфері торгівлі в умовах кризових явищ, особливо під час оголошення воєнного стану, коли руйнуються традиційні зв’язки в ланцюгах постачання, не працюють встановлені стандарти логістичного сервісу, зростають ризики, ймовірність настання яких та наслідки складно спрогнозувати.

Відтак основними напрямами досліджень НДЦ є пошук перспективних, оптимальних рішень для підприємств торгівлі задля збереження функціональності та максимізації ефективності їх ланцюгів постачання в умовах невизначеності.


Структурні трансформації в торгівлі в умовах діджиталізації

Умови зростаючої турбулентності зовнішнього середовища, високий рівень ризику та невизначеності у підприємницькій діяльності, інтернаціоналізація і транснаціоналізація світового господарства обумовлюють структурні трансформації в роздрібній та оптовій торгівлі, спонукають до розробки інноваційних стратегій розвитку. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, поширення використання мережі Інтернет у веденні бізнесу, діджиталізація торгівлі та сфери дистрибуції стали поштовхом до зростання вагомості електронної торгівлі як складової бізнес-портфелю суб'єктів торговельного підприємництва.

Дослідження в межах напряму має два спрямування. По-перше, аналізуються структурні зміни у роздрібній торговельній мережі в Україні і зарубіжних країнах та формування конкурентного ландшафту «Retail 4.0».

По-друге, вивчаються питання використання інструментів, методів, технологій, підходів до забезпечення ефективного управління омніканальним сервісним обслуговуванням споживачів підприємствами роздрібної торгівлі та впровадження конкурентоспроможних бізнес-моделей.

16.01.2024
43630
68
остання редакція 16.01.2024