Центр досліджень формування іншомовної компетентності
Монографії, розділи
монографій
- Бєлова В.В. Особливості
дистанційного навчання в ЗВО в умовах війни та пандемії /
В. В. Бєлова // Innovation in Modern Science. Monographic
Series “European Science”, Scientific World-NetAkhatAV.
Karlstruhe, 2023. Book 20, part 3, pp. 105-116.
- Желуденко, І.В. Зайцева,
А.А.Заслужена, О.В. Ковтун «Вища освіта в умовах карантинних
обмежень та соціального дистанціювання»: монографія / С.П. Гринюк,
М.О. Желуденко, І.В. Зайцева, А.А. Заслужена, О.В. Ковтун, Л.Ю.
Султанова. – Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2021. – 140 с. ISBN
978-966-189-586-6
- Pysanko M., Shevelko K. The
teaching of heterovalent translation. In L. Chernovaty (Ed.)
Translator and Interpreter Training Methodology: The Ukrainian
Dimension. Matej Bel University Press, 2025. P.
277–303. DOI: https://doi.org/10.24040/2025.9788055722580
https://repo.umb.sk/handle/123456789/772
- Ножовнік О. М. Формування
професійних вмінь та навичок у майбутніх фахівців із міжнародної
економіки через моделювання процесу їх діяльності / О. М. Ножовнік
// Transformations in Contemporary Society : Humanitarian aspects.
Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in
Opole, 2017. Chapter 3.8 – pp. 174-179. ISBN 978-83-62683-99-4
- Nypadymka,
A. (2025). Digital tools and competencies for enhancing listening
skills in future English teachers’ training. In Topical issues of
the professional training of a modern teacher of foreign languages
and literature: the experiences of domestic HEIs. Scientific
monograph. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”. 2025. P. 307-325.
ISBN 978-9934-26-532-7
- Nypadymka,
A. (2024). Exploring how technological advancements have influenced
the definition and use of authentic materials in English language
teaching. Philology and philological education in the digital
transformation era: European dimensions, national context,
intercultural communication. Scientific monograph. Riga, Latvia:
“Baltija Publishing”, 2024. P. 91-109. ISBN
978-9934-26-456
-
Bielova V. (2022). Effectiveness of blended learning technologies
in higher educational institutions. Journal for Educators, Teachers
and Trainers. Vol. 13. No. 3 (2022).
P. 177-195.
- Бєлова
В.В. (2023). Організаційні та психосоціальні аспекти організації
дистанційного навчання в закладах вищої освіти. Інноваційна
педагогіка, Причорноморський науково-дослідний інститут економіки
та інновацій. Видавничий дім «Гельвеніка», 2023. Випуск 57. Том 1.
C. 142-145.
- Durdas, A., Harbuza ,
T, Borshchovetska, V., Radchenko, Y., & Starosta, H. (2023). Higher
education quality assurance: contemporary tendencies. Continuing
Professional Education: Theory and Practice, 2(75),
25–32.
- Durdas, A. (2023).
Professional development of a foreign language teacher at
university: competence and creativity aspects . Continuing
Professional Education: Theory and Practice, 73(4),
48–53.
- Nozhovnik, O., Harbuza, T.,
Teslenko, N., Okhrimenko, O., Zalizniuk, V., & Durdas, A. (2023).
Chatbot gamified and automated management of L2 learning process
using smart sender platform. International Journal of Educational
Methodology, 9(3), 615-632.
- Nozhovnik, O., Harbuza, T.,
Starosta, H., Radchenko, Y., & Zatserkovnyi, O. (2022). Best
practices of fostering undergraduates’ cross-cultural competence
involving training them in foreign languages: Systemic review.
International Journal of Educational Methodology, 8(4),
655-668.
- Nozhovnik, O., & Lychuk,
M., Bilous, N., Isaienko, S., Gritsyak, L. (2021). Smart automated
language teaching through the smart sender platform. European
Journal of Educational Research, 10(2), 841-854.
- Nozhovnik, O. &
Shykhnenko, K. (2020). ESP Course Delivered to Personnel Working in
Shifts for the State Emergency Service of Ukraine through a
Student-Tailored Model. International Journal of Learning, Teaching
and Educational Research, 19 (3), 295‒309.
- Nypadymka, A. (2021).
ICT-supported students’ independent work in the ESP context: the
new reality in tertiary education / Shumeiko, N., & Nypadymka,
A. Advanced Education, 8(18), 79–91.
- Nypadymka,
A. (2021). Creative competence in the educational activity of a
day-to-day teacher. / Novakivska, L., Bialyk, O., Nypadymka, A., et
al. Laplage Em Revista, 7(3), 64-70.
-
Stroganova G. (2022). Intertextual Communication Tactics in
German Parliamentary Discourse / Stasiuk O.,
Stroganova G. // Analele Universităţii din Craiova. Seria
Ştiinţe Filologice. Lingvistică. – Craiova: Editura Universitaria,
2022. – No. XLIV.
- Nikolska
N., Terletska L., Yevtushenko N., Khomyshyn O., Malazoniia S.
(2022) Learning a foreign language through dynamic interaction of
the teacher and the student. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary
Research. P 33-38, Special Issue (12/01-XXVI.)
- Nikolaeva, S. Yu., Shevelko, K.,
O., Fabrychna, Ya., H. (2020). ICT-supported extra-curricular
activities for university students majoring in translation studies
/ S. Yu. Nikolaeva, K.O. Shevelko, Ya., H. Fabrychna. "Інформаційні
технології і засоби навчання", 2020, Vol 77 No 3 (2020).
P. 175-185.
- Mariia
L. Pysanko, Iryna V. Zaytseva Information and Communication
Technologies in Professional Interpreters Training. Information
Technologies and Learning Tools. Vol. 88 No. 2 (2022). P.
186-202.
- Grynyuk S., Kovtun O.,
Sultanova L., Zheludenko M., Zasluzhena M., Zaytseva I. Distance
Learning During the COVID-19 Pandemic: The Experience of Ukraine's
Higher Education System. Electronic Journal of e-Learning 20 (3).
(2022). P. 242-256.
-
Zaytseva I., S. Vysotchenko, I. Liahina, I. Malynovska. EFL
University Students Challenges in the Process of Online Learning of
Foreign Languages in Ukraine. Arab World English Journal (AWEJ).
Special Issue on CALL Number 7. (2021). P.70-77.
- Svitlana Grynyuk, Irene
Zaytseva, Svitlana Vysotchenko. The impact of distance education on
students’ motivation and emotional state in the context of the
pandemic and the armed conflict in Ukraine. Apuntes Universitarios,
2023: 13 (1). Р. 243 – 259.
-
Zvarych, I., Маrushkevych, A., Yuvkovetska, Yu., Poliak, O.,
Levytska, L., Grynevych, O. (2023: 13 (1)), Educational integration
of forcibly displaced persons in the EU countries. Apuntes
Universitarios, https: (2022). 2023: 13 (1), enero-marzo ISSN:
2304-0335
- Zvarych,
I., Bulenok, S., Vlasenko, L., Tryhub, I., Tytarenko, A., &
Mirochnyk, V. (2023). Building Foreign Language Competence of
Future Philologists Through Integrated Learning. Journal of Higher
Education Theory and Practice, 23(10).
- Harbuza, T.,
Nypadymka, A., Okhrimenko, O., Mamchenko, S., & Kulazhenko, O.
(2025). Developing Critical Thinking in EFL Learners Without a
Linguistic Background. Revista on Line De Política E Gestão
Educacional, 29(00), e025015.
- Durdas, A., Harbuza,
T., Radchenko, Y., Starosta, H., & Holohudina, Y. (2025).
DEVELOPMENT OF THE FOREIGN LANGUAGE TEACHER’S PROFESSIONAL
COMPETENCE: MODERN CHALLENGES AND CONTINUOUS PROFESSIONAL GROWTH.
Continuing Professional Education: Theory and Practice, 83(2),
124–131.
- Дурдас А.П., Самар О.
Фурманчук Н., Борщовецька В., Бабич М. (2025). Development Of
Teachers’ and Students’ Creativity in The Process of Foreign
Language Teaching At University. Continuing Professional Education:
Theory and Practice, 82(1), 61–66.
- Строганова Г.
Розвиток погляду на лінгвокогнітивну природу метафори. Studia
methodologica. 2025. № 59. С. 226-235. DOI: https://doi.org/10.32782/2307-1222.2025-59-20
- Borshchovetska, V.,
Harbuza, T., Durdas, A., Nypadymka, A., Radchenko, Y., &
Zatserkovny, O. (2024). Enhancing professional vocabulary
acquisition through cognitive approaches in CLIL curricula.
Ricerche di Pedagogia e Didattica. Journal of Theories and Research
in Education, 19(1), 65-84. DOI: https://doi.org/10.6092/issn.1970-2221/18828
- Bondar,
I., Bohdan, A., Dzhurylo, A., Hernichenko, I., & Nypadymka, A.
(2024). Theoretical principles for the development of pedagogical
concepts. Revista Conrado, 20(98), 109-114.
- Bakhov, I., Bilous, N.,
Saiko, M., Isaienko, S., Hurinchuk, S., & Nozhovnik, O. (2024).
Beyond the dictionary: Redefining translation education with
AI-assisted app design and training. International Journal of
Learning, Teaching and Educational Research, 23(4),
118-140.
- Zalizniuk,
V., & Nozhovnik, O. (2024). Express method for calculating gross
margin in e-commerce: A practical approach. Baltic Journal of
Economic Studies, 10(4), 201-210.
- Vornachev A, Kushmar L, Hrachova
I, Nikolska N. Is Artificial Intelligence a Utopia or the Future of
Foreign Language Learning. Arab World English Journal (AWEJ)
Special Issue on CALL Number 10. July 2024, 70-84. DOI:
https://dx.doi.org/10.24093/awej/call10.6
- Desiatnyk K., Novakivska L., Pryma
V., Klochko L., Vdovina O. Theoretical analysis of the problem of
leadership in professional and management activities. Volume 16.
Issue 4, 2022, 153-165 DOI: 10.46502/issn.1856-7576/2022.16.04.13
https://revistaeduweb.org/check/16-4/13-153-165.pdf
- Bakai Y., Nanivska L., Semenets,
O., Hetman Y., Pryma V. The efficiency of language teaching through
integration in future philologists foreign language competence
formation. Volume 12, Issue 61, 2022, 297-306. DOI:
10.34069/AI/2023.61.01.30
https://amazoniainvestiga.info/check/61/30-297-306.pdf
- Pryma, V., Shkorubska, Y., Soshko,
O., Khlystun, I., & Hertsovska, N. (2024). Linguistic means of
identity construction in media texts (comparative analysis of
political interviews). Cadernos De Educação Tecnologia E Sociedade,
17(se2), 2024, 195–207. DOI: https://doi.org/10.14571/brajets.
v17.nse2.195-207
https://brajets.com/brajets/article/view/1590
- Pryma, V., Pelivan, O., Teletska,
T., Tsobenko, O., & Zagrebelna, N. (2025). AI Writing Assistants
and Student Competence: A Linguistic Aspect. Arab World English
Journal (AWEJ) Special Issue on Artificial Intelligence: 319-329.
https://dx.doi.org/10.24093/awej/AI.18 WoS
https://awej.org/ai-writing-assistants-and-student-competence-a-linguistic-aspect/
- The Role of Mobile Applications in
a Foreign Language Learning (вересень, 2024). A. Latygina, I.
Zvarych, N.Latygina, O.Dubinina, L.Kolot, Yu.Yuvkovetska // WSEAS
Transaction on Information Science and Applications. Vol. 21,
pp. 47-54, 2024 https://wseas.com/journals/articles.php?id=8825 //
https://wseas.com/journals/isa/
- Zvarych, I., Bilous, N., Diachuk,
L., Dovzhenko, I., Magden, O., & Bulenok, S. (2024). The Role of
Authentic Materials in Building Foreign Language Competencies.
Forum for Linguistic Studies, 6(3), 230–245. https://doi.org/10.30564/fls.v6i3.6660
https://journals.bilpubgroup.com/index.php/fls/article/view/6660
https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=55796169600
- A.Marushkevych, I. Zvarych, S.
Melnychuk, O. Zhurkova, etl. The effectiveness of the
internationalization of the educational process as a way of
developing intercultural competencies. Education and Learning
(EduLearn) 25, (2), Vol. 20 No.1, 173-185, (2026)
https://edulearn.intelektual.org/index.php/EduLearn/article/view/22150https://edulearn.intelektual.org/index.php/EduLearn/article/view/22150
DOI: https://doi.org/10.11591/edulearn.v20i1.22150
Підручники, навчальні
посібники
- Борщовецька В.,
Ігнатенко В. Основи методики навчання іноземних мов і культур
у загальноосвітніх навчальних закладах. Навчальний посібник. Біла
Церква, 2018. 122 с.
- Гарбуза Т. В. Grammar
for students of economics : навч. посібник / Л.В. Онучак,
Т. В. Гарбуза, Т. В. Плюгина та ін.; за заг.
ред. Л. В. Онучак. – Державна фіскальна служба України,
Університет ДФС України. – Ірпінь, 2016. – 178 с.
- Ножовнік О. М.
Англійська для розуміння глобалізації:
посібник для студентів напрямів підготовки «Міжнародна
інформація» та «Міжнародний бізнес» – К. : ВНЗ «Університет
економіки та права «КРОК», 2015. – 142 с.
- Зварич І. М. Історія
англійської мови (курс лекцій і семінарів) = History of English
Language (course of lecture and seminars) : навч. посіб. / І.
М. Зварич. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2020. – 376 с.
ISBN 978-966-629-996-6
- Ножовник, О. М., Гарбуза, Т. В.,
Зацерковний, О. А. English for Globalisation and Euro-Integration =
Англійська в контексті глобалізації та європейської інтеграції.
Київ: ДТЕУ, 2025. 130 с.
- Isaienko, S.A., Hurimchuk, S.V., &
Nozhovnik, O.M. (2022). Content Selection as a means to enhance the
ESP successful mastering. Наукові записки Національного
університету «Острозька Академія»: серія «Філологія». Острог :
Вил-во НаУОА, Вип. 13(81). С. 216-220. DOI:
10.25264/2519-2558-2022-13(81)-216-220
- Nozhovnik, O. M.,
& Lychuk, M. I. (2020). Fostering cognitive and creative thinking
styles through the use of innovative pedagogical technologies in
the process of vocational training. International Journal of
Philology, 11(4), 132-139.
-
Nypadymka A., Danchenko L. (2023). From motivation to mastery:
English language learning in legal education. Міжнародна
науково-практична конференція «Наука та освіта в умовах викликів
сьогодення». Чернігів, Україна, 16 грудня 2023р. С.
342-346.
-
Nypadymka, A. (2023). The power and accuracy of headlines in modern
newspapers. Міжнародна наукова конференція «Philological sciences
and translation studies: European potential». Влоцлавек, Республіка
Польща, 6–7 вересня 2023. С. 176-179.
- Зайцева І. В. Стратегії і тактики
свідомої психологічної протидії пандемічній тривозі слухачів вищої
школи. Сучасні тенденції розвитку науки (частина І): матеріали V
Міжнародної науково-практичної конференції. Київ, 2021. С.
22-23.
- Нікольська Н.В. Методичне
забезпечення у процесі інтегрованого навчання іноземних мов.
Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення
освітнього процесу в умовах воєнного часу та повоєнного відновлення
: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 26‒27 жовтня
2023 р.), C. 249-251
- Шевелько К.О., Михайлюк А. О.
(2022). Практичне застосування основних тенденцій перекладу
професійної термінологічної лексики / Збірник тез доповідей І
Міжнародної науково-практичної конференції «Слово в сучасній
науковій парадигмі: євроінтеграційний контекст» (24-25 листопада
2022 р.). – Кропивницький, 2022. – С. 211–215.
- Гарбуза, Т. В.
(2025). Роль мовної компетентності в умовах сучасних глобальних
викликів. Проблеми та перспективи розвитку науки, освіти та
технологій в ХХІ столітті: збірник тез доповідей міжнародної
науково-практичної конференції (Ізмаїл, 4 лютого 2025 р.) (Ч. 1, с.
24). Ізмаїл: ЦФЕНД.
-
Бєлова В. В. Роль нейромереж у навчальному процесі. VI Міжнародна
наукова конференція “Prospects for the development of modern
science and education: problems and ways of development”, Пловдів,
Болгарія, 10-12 лютого 2025 р. С. 99-101
- Строганова Г.
Пріоритетні напрями дослідження інтертекстуальності в політичному
дискурсі. Стратегії розвитку та пріоритетні завдання філологічних
наук: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м.
Запоріжжя, 25–26 жовтня 2024 р. Львів – Торунь: Liha-Pres, 2024. С.
114-116. DOI: https://doi.org/10.36059/978-966-397-450-7-34
- Nypadymka, A.
(2024). Key challenges in EFL listening comprehension: speech
factors and cognitive processing. Proceedings of the VII
international scientific and theoretical conference "Science of XXI
century: development, main theories and achievements" (Helsinki,
Republic of Finland, 15.11.2024). Helsinki, 2024. P. 227-231.
DOI: https://doi.org/10.36074/scientia-15.11.2024
- Зварич І.М. Тренд в освіті
обдарованих: застосування ші у вивченні англійської мови // Збірник
наукових праць VI Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції
«Обдаровані діти – скарб нації!» 22-25 жовтня 2025.
https://iod.gov.ua/ua/naukovi-zahodi/materiali-provedenih-zahodiv/77_vi-mizhnarodna-naukovo-praktichna-onlayn-konferenciya-obdarovani-diti---skarb-naciyi-
- Зайцева І.В., Висотченко С.В
Особливості лінгвосугестивних засобів інтернет-дискурсу/ Сучасні
лінгвістичні дискурси: проблеми та реалії [Електронний ресурс] :
тези доп. наук.-метод. семінару (Київ, 20 лют. 2025 р.) / відп.
ред. А. Г. Латигіна. – Київ : Держ. торг.-екон. ун-т, 2025. ISBN
978-966-918-187-9 С. 45–48.
- Fabrychna Ya., Shevelko K. Quality
assurance, academic integrity and assessment practices: Reality of
Ukrainian universities. 2nd International Scientific Conference
“Integrity, open science and artificial intelligence in academia
and beyond: meeting at the crossroads” (December 17–18, 2024).
Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2024. P. 9–11.
DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-525-9-3
- Шевелько К.О. Формування
іншомовної компетентності засобами змішаного курсу з ділової
англійської мови. Роль штучного інтелекту у вивченні іноземних мов
[Електронний ресурс] : тези доп. Міжвуз. наук.-метод. семінару
(Київ, 15 лют. 2024 р.) / відп. ред. А. Г. Латигіна. – Київ : Держ.
торг.-екон. ун-т, 2024. – С. 86–88.
https://knute.edu.ua/file/MzEyMQ==/8ec07421aea461af97c7205780d580f8.pdf
DOI:
10.31617/k.knute.2025-02-20https://knute.edu.ua/file/MzEyMQ==/a54a80fbaf8d63bc7b94f
491 d98e4f69.pdf
- Shevelko K., Tseluiko А. Open
banking as a driver of transformation in the banking sector
[Електронний ресурс]: зб. матеріалів ІІІ Міжнародної
науково-практичної конференції, 5-6 червня 2025 р., м. Київ. – К.:
КНЕУ, 2025. С. 36–39.
DOI: https://doi.org/10.33111/978-966-926-559-3
остання редакція 26.11.2025