Напрями наукових досліджень
Дослідницький центр з соціальної філософії
Філософія суспільства та інформаційно-цифрової цивілізації
Дослідження соціально-культурних процесів інформаційного світу спрямовані на виявлення логіки переходу від екстенсивного до інтенсивного типу господарювання, що характеризується запитом на вдосконалення нових технологій і відповідної їм моделі людини, яка конструює соціальну реальність:
- аналіз евристичного потенціалу етосу сучасності, який полягає у здатності протипоставити всепоглинаючій динамічності інформаційного світу сповільнювану роботу мислення, що невід’ємна від культивування суб’єкта мислення,
- виявлення впливу зростаючого вироблення та споживання інформації, знаків і символів на процес хаотизації суспільства та розгортання проблеми нігілізму, як практичного наслідку прискорення соціально-культурної мобільності,
- обґрунтування доцільності аналізу дискурсу «ідентичності» в процесах формування політичної нації через практику активної участі громадян у публічному просторі, що може виступати одночасно засобом емансипації і конституювання нової форми відносин панування,
- розкриття соціально-економічних та культурних передумов трансформації темпоральних та просторових характеристик інформаційно-цифрової цивілізації.
Філософія освіти та епістемологічні дослідження
Дослідження спрямовані на розуміння філософських аспектів освіти та процесу набуття знань. Розглядаються питання, пов’язані з природою освіти, метою навчання та важливістю розвитку особистості. Епістемологічні аспекти досліджень зосереджуються на природі знань, їхньому походженні та обґрунтуванні.
- аналіз теорій навчання та вивчення ролі вчителя й учня у набутті знань,
- філософські аспекти формування сучасного освітнього середовища,
- рефлексію про сутність освіти як процесу, спрямованого на формування свідомості та розвиток інтелекту,
- епістемологічні аспекти дослідження знання як феномену.
Досліджується філософська парадигма освіти, що допомагає формувати концептуальні підходи до навчання та розвитку, а епістемологічні дослідження сприяють поглибленому розумінню того, як набуваються, відтворюються та переосмислюються знання.