logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

Напрями наукових досліджень

Дослідницький центр з питань захисту прав споживачів

Моніторинг ринку споживчих товарів, послуг

Сучасні стан науково-технічного розвитку, технічних і виробничих можливостей, здійснення торговельних відносин, зокрема міжнародних, відкриває значні перспективи для забезпечення широкого різноманіття товарів і послуг, представлених на споживчому ринку. У той же час, користуючись цим певні недобросовісні учасники ринку, в т.ч. виробники та реалізатори, ставлячи перед собою першочергову мету отримання прибутку навіть незаконними методами, пропонують продукцію, що характеризується неналежним рівнем безпечності та якості, фальсифіковані вироби. У зв’язку з цим для забезпечення громадян належною інформацією про стан безпечності та якості товарів і послуг представлених на споживчому ринку, їх ціновими характеристиками доречною є реалізація моніторингу ринку споживчих товарів і послуг.

У межах здійснення даного напряму досліджень здійснюється пошук шляхів для вдосконалення забезпечення права споживачів на задоволення їх потреб у результаті придбання (замовлення) певних товарів, надання рекомендацій представникам торговельних закладів щодо вибору та оптимізації заходів, спрямованих на задоволення потреб їх покупців, розширення клієнтської бази шляхом реалізації добросовісної та соціально відповідальної діяльності.


Вивчення асортиментної структури попиту споживачів

Зважаючи на широке насичення сучасного споживчого ринку різноманітними товарами, у т.ч. новими для українського ринку завдяки розвитку міжнародної торгівлі, вплив умов воєнного стану, потреби та інтереси сучасних споживачів значно розширюються. У цьому напрямі досліджується вплив:

  • сучасних змін попиту споживачів на товари та послуги, що представлені на ринку,
  • змін асортиментної структури товарів, представлених в роздрібній торговельній мережі на українському та закордонному рівні, на задоволення потреб споживачів,
  • відповідність властивостей представлених на сучасному споживчому ринку товарів і послуг потребам і інтересам споживачів, у т.ч. в аспекті воєнного часу.

У межах напряму реалізуються шляхи визначення асортиментної структури товарів, представлених у торговельній мережі, що буде максимально відповідати потребам і очікуванням споживачів на сучасному етапі розвитку.


Ідентифікація та методи визначення фальсифікації товарів

Інтеграція України до європейської спільноти супроводжується збільшенням експорту та імпорту товарів. У зв’язку з цим постає проблема всебічного вивчення товару з оцінкою його видових, кількісних, якісних та цінових характеристик. Ситуація на сучасному товарному ринку свідчить про наявність харчових продуктів та непродовольчих товарів неналежної якості, небезпечних для організму людини, зокрема фальсифікованих виробів.

У межах реалізації даного напряму досліджень вивчаються асортимент і товарні властивості представлених на сучасному споживчому ринку товарів, проводиться ідентифікація їх споживних властивостей на відповідність передбаченим нормам у законодавчо-нормативних актах, товаросупровідних документах, на маркуванні.


Захист прав споживачів фінансових послуг

Ринок фінансових послуг є складовою фінансової системи країни, забезпечення її стабільного розвитку та економічної стабільності. У той же час, значна кількість сучасних економічних ризиків, новації та нові виклики, цифровізація, постійне оновлення нормативно-правової бази надання фінансових послуг населенню зумовлюють необхідність роз’яснення їх споживачам основних прав і обов’язків, забезпечення фінансової грамотності усіх учасників даного ринку, вирішення конфліктів, які виникають, у позасудовому та судовому порядках.

Дослідження виконується в 2 основних аспектах:

  • аналізується сучасний стан надання різних видів фінансових послуг відповідними провайдерами, реалізується інформування населення про фінансові послуги, особливості їх надання
  • здійснюється консультування громадян про способи захисту їх порушених споживчих прав, напрацювання алгоритмів вирішення даних конфліктних ситуацій на основі медіації між усіма зацікавленими сторонами.

Реалізація дослідження здійснюється з урахуванням досвіду кращих ділових практик і досвіду захисту прав споживачів ЄС.

30.01.2024
433884
64
остання редакція 14.04.2024
42988