logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

Оголошеннявсі

Напрями наукових досліджень

Центр досліджень митної політики та митної справи

Розвиток митної політики та митної справи України в контексті інтеграції до ЄС

Гармонізація норм та стандартів митної політики України із європейськими правилами є важливим завданням, яке покликане забезпечити процес  швидкого  та  безперешкодного  входження України до Європейського співтовариства.

У вітчизняному митному просторі ефективно функціонують і впроваджуються нові  світові стандарти діяльності митних органів, покликані синхронізувати роботу української митниці з митними адміністраціями країн ЄС, що дасть змогу прискорити проходження товарів через кордони і максимально сприятиме міжнародній торгівлі.

У цьому напрямі досліджуються такі  стратегічні плани розвитку митної справи в Україні:

  • функціонування комплексної та стабільної системи митного законодавства;
  • цифрова трансформація як процес інноваційного вдосконалення процедур митного контролю та митного оформлення;
  • удосконалення механізму ідентифікації митних ризиків;
  • підвищення ефективності  митного аудиту та пост-аудиту як форм митного контролю;
  • удосконалення співпраці «митниця-бізнес»;
  • впровадження нової кадрової політики.

Дослідження передбачають аналіз чинників, які можуть бути каталізаторами вище окреслених тенденцій розвитку митної політики або, навпаки, є факторами стримуючої дії.


Розвиток зовнішньої торгівлі України у воєнний та повоєнний період

З 2014 року українська економіка перебуває в кризовому стані, який значно погіршився після повномасштабного вторгнення рф 24/02/2022 . Знизилося, а в деякіх регіонах призупинилося, виробництво основних видів продукції, в тому числі тієї, що становить основу експортного потенціалу України.

Заблоковані порти, зруйнована транспортно-логістична інфраструктура спричинили падіння обсягів зовнішньої торгівлі. Демографічна криза та релокація виробництв за кордон поставила під загрозу можливість формування підґрунтя для повоєнного економічного розвитку. Тому ключовими напрямами досліджень є пошук нових інноваційних бізнес-моделей для підвищення стійкості українських експортерів та нарощування обсягів зовнішньої торгівлі України.


Спрощення митних процедур та розвиток партнерства «митниця-бізнес»

Напрям визначає стратегічні цілі для проведення наукових досліджень та розробки рекомендацій з питань спрощення митних процедур та розвитку партнерства «митниця-бізнес» в Україні.

Ключовим дослідженням є вивчення світового досвіду та розробка рекомендацій щодо оптимізації митних процедур, спрямованої на впровадження останніх світових тенденцій та передових технологій для полегшення та прискорення митного оформлення в умовах сучасного зовнішньоекономічного середовища. Другий напрямок фокусується на розвитку партнерства «митниця-бізнес», включаючи аналіз механізмів співпраці та створення сприятливого середовища для налагодження взаємодії. Крім того, центр активно адаптує міжнародний досвід для підвищення конкурентоспроможності та ефективності української митної системи.

Актуальність проведення досліджень у цих напрямках підтверджується постійними трансформаціями світової економіки та необхідністю адаптації митної політики до нових умов. Дослідницький центр виступає ініціатором академічних дискусій та наукових досліджень для формулювання рекомендацій, що сприятимуть подальшому розвитку митної системи України в контексті викликів глобальної економіки.


Імплементація програми Авторизованого економічного оператора в Україні

Авторизований економічний оператор (AEO) став флагманською програмою партнерства між митницею та бізнесом для членів СОТ, оскільки дає можливість для митниці на принципах партнерських стосунків розділити свої обов’язки з безпеки з приватним сектором, надаючи йому в якості заохочення низку митних спрощень та переваг.

Основна увага буде зосереджена на таких напрямах досліджень:

  • Аналіз світового досвіду запровадження програми АЕО та надання спеціальних спрощень у міжнародній торгівлі
  • ПВЗВТ+ з ЄС як підґрунтя для впровадження АЕО в Україні
  • Стан та перспективи запровадження програми АЕО в Україні 
  • Популяризація програми АЕО серед підприємств України, задіяних у міжнародному торговельному ланцюзі.
  • Переваги авторизації АЕО для українського бізнесу
  • Типи авторизації АЕО: спрощення та переваги під час митного контролю та оформлення товарів
  • Підготовка підприємств для отримання авторизації АЕО: аналіз проблемних питань та напрацювання шляхів їх вирішення.
  • Авторизації на окремі спрощення: порядок отримання та переваги для підприємств.
  • Аналіз досвіду отримання АЕО підприємствами країн ЄС та світу

Угоди про взаємне визнання АЕО між країнами світу. Перспективи для України.


Застосування системи спільного транзиту NCTS

Нова комп’ютеризована транзитна система (New Computerized Transit System) – це система, на якій базується Конвенція про процедуру спільного транзиту, після приєднання до якої в Україні встановлено єдині правила регулювання транзитних операцій (транзиту) спільно з ЄС. NCTS допомагає значно спростити транзитні переміщення вантажів та товарів, дозволяючи обмін митними даними для контролю за транзитними переміщеннями. Спільний транзит – одне з ключових питань економічної інтеграції між Україною та ЄС.

Основна увага буде зосереджена на таких напрямах досліджень:

  • Аналіз світового досвіду запровадження та застосування системи спільного транзиту.
  • Широке застосування системи NCTS для перевезень товарів під митним контролем.
  • Застосування єдиних правил регулювання транзитних операцій в Україні та ЄС.
  • Застосування транзитних спрощень NCTS в Україні (загальної гарантії; отримання статусу авторизованого вантажовідправника; використання пломб спеціального типу).
  • Декларування товарів за процедурою спільного транзиту з урахуванням особливостей NCTS.
  • Використання індивідуальних та загальних фінансових гарантій за транзитною декларацією.
  • Популяризація переваг застосування NCTS та нових можливостей для підприємств України.

19.01.2024
43630
62
остання редакція 17.05.2024
03190