ПОНОМАРЕНКО ІГОР ВІТАЛІЙОВИЧ
маркетингу
ПОНОМАРЕНКО ІГОР ВІТАЛІЙОВИЧ кандидат
економічних наук, доцент e-mail: i.ponomarenko@knute.edu.ua ІДЕНТИФІКАТОРИ
АВТОРА СФЕРА
НАУКОВИХ ІНТЕРЕСІВ Digital-маркетинг,
Маркетинг соціальних мереж, Data Science. ДИСЦИПЛІНИ «Маркетинг»,
«Digital-маркетинг», «Web-аналітика»,
«Інтернет-маркетинг» АКАДЕМІЧНА
КВАЛІФІКАЦІЯ ДОСВІД
РОБОТИ ОСНОВНІ
ПУБЛІКАЦІЇ 1.
Цифрова економіка : підручник / Т. І. Олешко, Н. В. Касьянова, С.
Ф. Смерічевський та ін. – К. : НАУ, 2022. – 200 с. (Пономаренко
І.В. –Розділ 4. МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ
ЕКОНОМІКИ. С. 84-114). 2.
Економетрія: Навч. посіб. для дистанційного навчання / З. П.
Бараник, І. В. Пономаренко. – К.: Університет “Україна”, 2007. –
190 с. SCOPUS: 3. O.
Gryshchenko, V. Babenko, O. Bilovodska, I.
Ponomarenko, T. Voronkova, Z. Shatskaya / Green tourism
business as marketing perspective in environmental management.
Global J. Environ. Sci. Manage. 8(1): 121-136, Winter 2022.
LINK 4. I.
Ponomarenko, I. Panasiuk, V., Pavlenko, O., Panasiuk and O.
Kalmykov / Use of Neural Networks for Pattern Recognition in
E-Commerce. VIII International conference “Information Technology
and Implementation” (IT&I-2021). TARAS SHEVCHENKO NATIONAL
UNIVERSITY OF KYIV (FACULTY OF INFORMATION TECHNOLOGY, FACULTY OF
COMPUTER SCIENCE AND CYBERNETICS), Kyiv, Ukraine, December
01-03, 2021. CEUR Workshop Proceedingsthis link is disabled, 2021,
3179, pp. 407–415. LINK 5.
Yevseitseva O., Liulchak Z., Semenda O., Järvis M. Ponomarenko I. /
Digital-marketing as a modern tool for promotion of goods and
services in social networks. Фінансово-кредитна діяльність:
проблеми теорії і практики, 2022 № 1 (42). С. 361-370. Режим
доступу: LINK 6. V.
Pavlenko, I. Ponomarenko, A. Fedorchenko, V. Onofriichuk, O. Chorna
and V. Pylypenko / Development and Marketing Promotion of the
Educational Program Mobile Application in the Field of Electrical
Engineering. 2022 IEEE 4th International Conference on Modern
Electrical and Energy System (MEES), Kremenchuk, Ukraine, 2022, pp.
1-5, doi: 10.1109/MEES58014.2022.10005680. LINK 7. V.
Buhas, A. Ramskyi, A. Fedorchenko, A. Roskladka / Blockchain
Applications in Digital Marketing. Proceedings of the Cybersecurity
Providing in Information and Telecommunication Systems co-located
with International Conference on Problems of Infocommunications.
Science and Technology (PICST 2023) Kyiv, Ukraine, February 28,
2023 (online). P. 77-86. LINK 8. V.
Pavlenko, I. Ponomarenko, O. Morhulets, A. Fedorchenko, O. Chorna
and V. Pylypenko. Creating Educational Products With Using Data
Science and Digital Marketing. 2023 IEEE 4th KhPI Week on Advanced
Technology (KhPIWeek), Kharkiv, Ukraine, 2023, pp. 1-4, doi:
10.1109/KhPIWeek61412.2023.10312906.
https://ieeexplore.ieee.org/document/10312906 9. V.
Pavlenko, I. Ponomarenko, O. Morhulets, A. Fedorchenko, V.
Pylypenko. Use of Information Technologies and Marketing Tools for
The Formation of An Educational Platform. ITTAP 2023. Information
Technologies: Theoretical and Applied Problems 2023. Ternopil,
Ukraine, Opole, Poland, November 22-24, 2023. P. 702-708.
https://ceur-ws.org/Vol-3628/short27.pdf 10. V.
Pavlenko, I. Ponomarenko, O. Morhulets, D. Ponomarenko and N.
Ukhnal. Application of artificial intelligence in digital
marketing. 6th Workshop for Young Scientists in Computer Science &
Software Engineering (CS&SE@SW 2023). Virtual Event, Kryvyi
Rih, Ukraine, February 2, 2024. P. 155-166.
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://ceur-ws.org/Vol-3662/paper22.pd 11.
Bilovodska, O., Ivanchenko, K., Ponomarenko, I., Shatskaya, Z.,
Budiakova, O. Digital Promotion as Innovative Business Management
Technologies of Retail Chains. Semenov, A., Yepifanova, I.,
Kajanová, J. (eds) Data-Centric Business and Applications. Lecture
Notes on Data Engineering and Communications Technologies, vol 195.
Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-54012-7_13.
Data-Centric Business and Applications: Modern Trends in Financial
and Innovation Data Processes 2023. Volume 1. Pp.
297-313. ПІДВИЩЕННЯ
КВАЛІФІКАЦІЇ ХОБІ музика,
програмування
доцент кафедри маркетингу