Студентський науковий гурток «Sociology in action»
філософії, соціології та політології
Студентський науковий гурток
«Sociology in action»
.
ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ:
Кафедра філософії, соціології та політології
Рік заснування - 2023 р.
Лінк приєднання: |
https://us04web.zoom.us/j/79201001840 Meeting ID: 792 0100 1840 Passcode: 1234567 |
СКЛАД ГУРТКА:
Керівник – Шуст Наталія Борисівна, док. соц. наук, професор, професор кафедри філософії, соціології та політології
n. shust@knute.edu.ua
Координатор-студент – Харченко Евеліна, студентка 4 курсу 5 групи ФМТП
АНОТАЦІЯ:
Метою роботи студентського наукового гуртка є допомога та координація студентів у проведенні досліджень та поглибленого вивчення соціології із залученням обдарованої, творчої молоді до наукової діяльності; набуття навичок науково-дослідної роботи та застосування отриманих знань на практиці; обговорення актуальних проблем сьогодення.
ЗАВДАННЯ НАУКОВОГО КЛУБУ:
- поглиблення знань і практичних та наукових вмінь з соціології;
- прищеплення навичок толерантності, культури спілкування;
- формування навичок критичного мислення;
- дискусії, обговорення актуальних питань, створення мультимедійних презентацій.
ПЛАН РОБОТИ НАУКОВОГО ГУРТКА
на 2024-2025 н.р.
№ п/п |
Захід, тема |
Дата проведення |
1. |
Організаційне засідання. Формування плану роботи гуртка на 2024-2025 н.р. |
05.09.2024 р. |
2. |
Засідання гуртка на тему: «Конфліктний потенціал молоді у період воєнного стану». |
12.09.2024 р. |
3. |
Дискусія з показом мультимедійних презентацій на тему: «Актуальні проблеми українського суспільства та особливості проведення соціологічних досліджень в сучасних умовах». |
Жовтень 2024 р. |
4. |
Участь у круглому столі «Українська молодь після війни». |
08.11.2024 р. |
5. |
Підготовка до участі у конференціях, круглих столах відповідно до плану роботи кафедри. |
грудень 2024 р.-лютий 2025 р. |
6. |
Засідання гуртка на тему: «Соціальний діалог як інструмент порозуміння». |
Березень 2024 р. |
7. |
Участь у круглому столі «Культурна спадщина України в умовах війни: рефлексія та збереження». |
18.04.2025 р. |
8. |
Участь у ІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Фундаментальні та прикладні проблеми суспільства: історія, сьогодення, майбутнє». |
Квітень 2025 р. |
9. |
Засідання гуртка на тему: «Інтернет-залежність української молоді: сучасний стан проблеми». |
Травень 2025 р. |
10. |
Підсумкове засідання клубу. Формування звіту роботи клубу за 2024-2025 н.р. |
Червень 2025 р. |
Участь у конференції як досвід наукової роботи
17
квітня 2025 року на базі Державного
торговельно-економічного університету відбулась ІІ Міжнародна
науково-практична конференція “Фундаментальні та прикладні
проблеми суспільства: історія, сьогодення, майбутнє”. У заході
взяли участь студенти першого курсу освітнього ступеня бакалавр
спеціальності “Соціологія економічної діяльності”.
У межах підготовки студенти підготували тези доповідей на теми, які є актуальними на сьогодення. Зокрема, Вікторія Кудіна в своїй роботі “Фотографія як акт соціального контролю: перспективи і наслідки цифровізації сучасного суспільства” провела аналіз фотографії як інструмент соціального контролю в інформаційному суспільстві і зазначила: “Фотографія більше не просто зображення – це механізм влади, який формує наше суспільство та змінює сам спосіб нашого існування в ньому.”.
В свою
чергу Діана Лабунець у дослідженні “Соціальні мережі як
складова інформаційно-освітнього середовища” зробила
акцент на зручності використання онлайн-сервісів і платформ для
навчання. Вона звернула увагу на недоліки та можливі труднощі, з
якими стикаються користувачі цифрових платформ освітнього
середовища.
Серед представлених робіт також було дослідження на тему: “Вплив соціокультурних чинників на формування власного бізнесу”, з яким Катерина Гнатюк виступила під час конференції. В своїй роботі студентка розповіла, яка роль фінансової грамотності у створенні бізнесу, вплив законодавства на підприємницьку діяльність та проаналізувала перспективи молоді на майбутнє у розвитку власної справи.
Катерина
також поділилась своїми враженнями від виступу та загалом
конференції. За її словами це неймовірний досвід, до того ж, у
такому глобальному масштабі, адже захід проводився за участі
доповідачів з різних країн. Студентка зазначила, що для неї було
дуже цікаво стати учасницею події, де обговорювалися важливі
питання на високому рівні, а особливо — виступити перед такою
широкою та професійною аудиторією. Також вона доповнила, що такі
заходи додають мотивації рухатись далі у своїх наукових
дослідженнях. Підсумовуючи, цей захід приніс неабиякі позитивні
емоції та подарував знання, які обовʼязково знадобляться для
подальшого наукового шляху та поштовх до нових наукових
досягнень.
Щиро дякуємо всім організаторам та учасникам конференції, а також своєму керівнику професору Наталії Шуст за безцінний досвід, нові знання та незабутні враження!
Студенти першого курсу ОС "бакалавр" спеціальності “Соціологія економічної діяльності” взяли участь у ІІ Міжнародній науково-практичній конференції “Фундаментальні та прикладні проблеми суспільства: історія, сьогодення, майбутнє”
17
квітня 2025 року на базі Державного
торговельно-економічного університету відбулась ІІ Міжнародна
науково-практична конференція “Фундаментальні та прикладні
проблеми суспільства: історія, сьогодення, майбутнє”. У заході
взяли участь студенти першого курсу освітнього ступеня бакалавр
спеціальності “Соціологія економічної діяльності”.У межах
підготовки студенти підготували тези доповідей на теми, які є
актуальними на сьогодення. У свою чергу, Вікторія Кудіна працювала
над темою : “Фотографія як акт соціального контролю: перспективи і
наслідки цифровізації сучасного суспільства”. Серед представлених
робіт також було дослідження Катерини Гнатюк на тему: “Вплив
соціокультурних чинників на формування власного бізнесу”.
Зокрема, відгуком про написання тез і участі у конференції поділилась Діана Лабунець з темою свого дослідження “Соціальні мережі як складова інформаційно-освітнього середовища”. За її словами: “Я ще раз переконалася в тому, що цифрові платформи відіграють важливу роль в сучасному навчанні. Аналізуючи вплив соціальних мереж, я намагалась не лише висвітлити їхні переваги, як от можливість комунікації з викладачами та однолітками чи швидкий доступ до інформації, а й звернути увагу на потенційні ризики, такі як поширення недостовірних джерел та інформаційне перенавантаження. Я сама активно використовую соціальні мережі для пошуку навчальних матеріалів, участі в онлайн - лекціях, вебінарах, тренінгах та їх обговореннях. При написанні тез, я дійшла висновку , що ефективне використання соціальних платформ може значно покращити якість освіти – головне , навчитися критично мислити та відповідально ставитися до контенту. Робота над цією темою, стала для мене цінним досвідом , який поглибив моє розуміння інформаційного простору в сучасному розумінні та його можливостей в освітньому середовищі.
Для мене особисто, написання тез на цю конференцію принесло неабияке задоволення і додаткові знання. Які будуть важливими для подальшого розвитку в навчанні і участі у подібних заходах. Я дякую, за таку можливість попрацювати з цікавими та інтерактивними темами та отримати безцінні знання і досвід! Мені важливо знати, що поруч завжди є однодумці які підтримають твоє бачення і дадуть корисні настанови та рекомендації.
Також, я б хотіла окремо подякувати своєму наставнику Шуст Наталії Борисівні за сприяння і розкриття мого потенціалу при роботі з даною темою. За допомогу з навчальними матеріалами та їх пошуку.” – поділилась Діана.
Проходження онлайн-курсу «Це вам не клікбейт!»
Як
студентка першого курсу соціології, я постійно стикаюся з аналізом
інформації, статистики та впливом медіа на суспільство. Тому
онлайн-курс про те, як трактувати соціологічні дослідження «Це вам
не клікбейт!» одразу мене зацікавив.
Матеріали курсу справді виправдали мої очікування: хоча деякі речі мені були вже знайомі, але я дізналася багато нового про механізми маніпуляції у ЗМІ, способи подачі даних та вплив гучних заголовків на сприйняття інформації. Найбільше мені сподобались вправи після лекцій – завдяки їм можна було не просто прослухати теоретичну частину, а й реально перевірити, наскільки добре був засвоєний матеріал.
Звернула увагу на структуру курсу: усе логічно, послідовно та дуже доступно пояснено. Навіть складні теми викладені просто і зрозуміло, без зайвої перевантаженості. Це важливо, особливо для тих, хто тільки починає знайомитися з критичним аналізом медіа.
Я б однозначно порадила цей курс усім! Він буде корисним як звичайним громадянам, які хочуть розібратися, як працюють медіа та навчитися не потрапляти на гачок маніпуляцій, так і студентам-соціологам, які лише починають свій шлях у науці. Адже критичне мислення – це одна з найважливіших навичок у сучасному світі.
Круглий стіл як форма практичного заняття з дисципліни «Методологія та організація соціологічного дослідження»: «Сучасний стан розвитку соціологічних досліджень в Україні»
У межах
групи соціологів та вивчення дисципліни «Методологія та
організація соціологічного дослідження» під керівництвом
професора Наталії Шуст відбувся круглий стіл на
тему: «Сучасний стан розвитку соціологічних досліджень в
Україні». Це була
надзвичайно цікаве та продуктивне заняття, під час якого кожен
учасник представив свою наукову доповідь із авторським підходом до
розкриття теми.
Обговорення охоплювало широкий спектр питань, що стосуються як методологічних аспектів соціології, так і її практичного застосування. Зокрема, Гнатюк Катерина у своїй доповіді «Помилки буденного спостереження та їх вплив на сприйняття навколишньої реальності» розкрила проблему спотвореного сприйняття соціальних явищ через стереотипи та когнітивні упередження.
Кудіна Вікторія представила тему «Стереотипи у сприйнятті соціології», наголошуючи на тому, як суспільство часом неправильно трактує роль соціологічних досліджень, зводячи їх до звичайних опитувань або маніпуляцій.
Картамишев Олексій глибоко занурився у «Специфіку наукового пізнання», пояснивши, що робить соціологію саме наукою, які методи підтверджують її науковість і як формується об’єктивне знання.
Не менш захопливим було дослідження Бублик Поліни на тему «Як співвідносяться між собою індуктивні та дедуктивні дослідження?», де вона розглянула переваги та недоліки цих двох підходів, а також приклади їхнього застосування у соціологічній практиці.
Тему методології продовжила Лабунець Діана, розкривши «Різницю між трендовим та панельним дослідженнями». Вона пояснила, як ці методи допомагають відстежувати зміни в суспільстві та які переваги має кожен із них.
Дуже практичною була доповідь Стельмащук Ілони, яка розглянула «Специфіку застосування оперативного дослідження». Вона наголосила на швидкості отримання даних та їх важливості у кризових ситуаціях.
А Стець Анна завершила серію виступів цікавою темою «Складові елементи наукової теорії», де розповіла про структуру наукових концепцій та їх роль у формуванні соціологічного знання.
У результаті наш круглий стіл став не просто обговоренням, а справжньою інтелектуальною дискусією. Кожен виступ був унікальним, змістовним і викликав зацікавленість у слухачів. Завдяки різним підходам і темам учасники змогли отримати цілісне уявлення про сучасні методи й виклики соціологічної науки.
Ми впевнені, що такі зустрічі сприяють не лише поглибленню знань, а й розвитку критичного мислення, аналітичних навичок і вміння вести наукову дискусію. Сподіваємося, що це не остання подібна подія, і надалі ми продовжимо досліджувати актуальні теми разом!
Проведення студентського наукового гуртка «Sociology in action»
- 31 березня 2025 року, з метою напрацювання навичок комунікації, а також розуміння власного бачення молоддю соціальних основ порозуміння було проведено засідання гуртка з соціології на тему: «Соціальний діалог як інструмент порозуміння».
- Під час круглого столу учасники обговорювали актуальні питання, пов’язані з соціальним діалогом, відповідали на питання: як знаходити шляхи до порозуміння та подолання конфліктів у суспільстві?, а також дізнавалися щодо ефективної стратегії ведення соціального діалогу та медіації задля збереження миру та довіри.
Студентський науковий гурток проведено у дистанційному режимі.
Такі заходи допомагають поглибити знання в різних сферах суспільства та напрацювати навички комунікації з порозумінням, а також сприяє популяризації спеціальності 054 «Соціологія».
Ми віримо, що подібні заходи допомагають зростати у професіональному плані.
Щиро дякуємо усім, хто долучиться до нашого заходу!
31.03.2025
![]() |
![]() |
Досвід участі у роботі круглого столу: обмін ідеями, співпраця, розвиток
Мене звати
Постой Олена, я студентка першого курсу магістратури освітньої
програми "Діджитал-соціологія"ДТЕУ. Почну з того, що у сучасному
світі стрімких змін та інновацій розвиток стає ключовим фактором
успіху, тому важливо постійне вдосконалюватись, обмінюватись
знаннями та співпрацювати разом над актуальними викликами , так як
ц дозволяють нам адаптуватися до нових реалій в той же час, це
створює перспективи для нашого з вами спільного майбутнього. Саме
тому участь у круглих столах, де обговорюються найважливіші питання
сьогодення, є не лише необхідністю, а й потужним інструментом для
зростання та співпраці.
Наш круглий стіл був присвячений
проблемам молоді у післявоєнний час, яка об'єднала експертів,
лідерів думок та активних
студентів для спільного пошуку рішень, обміну досвідом та натхнення
на нові досягнення. Для мене було великою честю та гордістю
розпочати цей захід із темою "Особливості формування рекрутингу
людського капіталу (порівняння сьогодення та післявоєнного
часу)".
Обмін важливою інформацією для мене є надзвичайно значущим. Саме тому я взяла участь у круглому столі, щоб долучитися до конструктивного діалогу, обмінятися досвідом та ідеями з професіоналами, а також отримати нові знання та інсайтами для подальшого розвитку. Я дійсно отримала все це і навіть більше.
Також хочу висловити вдячність за організацію круглого столу такого рівня. Я щиро вдячна за можливість поділитися своїми думками та розширити свій людський капітал. Я впевнена, що з такою активною та ініціативною молоддю наша держава швидко пройде етап відновлення та досягне перемоги!
Результати роботи круглого столу «Українська молодь після війни»
8
листопада 2024 року кафедра філософії, соціології та політології
провела студентський круглий стіл на тему «Українська молодь після
війни». Захід об’єднав здобувачів освітніх ступенів «бакалавр» і
«магістр» для обговорення важливих питань, які стоять перед молоддю
у процесі відбудови нашої країни після війни.
Щиро дякуємо всім учасникам та доповідачам, які поділилися своїми думками та ідеями:
1. Постой Олена, ФМТП, 1-4м, ДТЕУ, «Особливості формування рекрутингу щодо людського капіталу (порівняння сьогодення та після воєнного часу)»
2. Фостик Артем Євгенович,
здобувач ступеня вищої освіти бакалавр відділення економіки та
бізнесу, група ЕБ-22, ВСП "Харківський торговельно-економічний
фаховий коледж ДТЕУ"
Тема доповіді: "Соціальна адаптація молоді після війни"
3. Шаєва Анастасія, ФМТП 3-3.2, ДТЕУ, «Покоління зумерів і зайнятість»
4. Оберемко Катерина, ФЕМП 1- 2, ДТЕУ, «Основи командної роботи: що таке team building і чому він важливий?»
5. Малій Марія, ФМТП 3-3.2, ДТЕУ, «Цифровізація грошей очима зумерів»,
6. Маніленко Владислава, ФЕМП 1-18, ДТЕУ, «Формування української ідентичності після війни»
7. Бублик Поліна, ФМТП 1-4, ДТЕУ, «Роль соціального консенсусу в житті молоді в умовах повоєнного часу»
8.
Ясногор Лілія, ФМТП 1-8, ДТЕУ, «Інновації молоді в Україні після
війни»
9. Нарядько Аліна, ФІТ 1-16, ДТЕУ, «Критичне мислення. Важливість критичного мислення під час воєнного стану в Україні»
10. Митенко Іван, ФМТП 1-8, ДТЕУ, «Молодь у післявоєнній відбудові України».
11. Кацан Влада, ФТМ 2-12, ДТЕУ, «Цінності і світогляд молоді після закінчення війни в Україні»
12. Гнатюк Катерини, ФМТП 1-4, ДТЕУ, «Дозвілля підлітків в умовах воєнного стану»
13. Довгань Анна, ФТМ 2-12, ДТЕУ, “На що потрібно звернути увагу, щоб мати змогу побудувати країну здорової та щасливої нації”
14. Земська Яна, ФТМ 2-12,
ДТЕУ, «Еміграція та повернення молоді в Україну»
15. Перепелиця Аліна, ФЕМП 1-18, ДТЕУ, «Місце молоді в епоху глобалізації»
16. Стець Анна, ФМТП 1-4, ДТЕУ, «Мораль як соціальне явище у післявоєнний час»
17. Чеснокова Ксенія, ФТМ 1-17, ДТЕУ, « Молоді після війни: якої вона буде?»
18. Дем’янова Аліна, Мостів Вікторія, Шатан Дар’я, ФЕМП 1-17, ДТЕУ, «Роль молоді у відновленні управління після війни: вплив, ініціативи та майбутні зміни в системі управління»
19. Лабунець Діана, ФМТП 1-4, ДТЕУ, "Економіка війни та повоєнний розвиток України: роль молоді»
20. Федоренко Анна, Белей Карина, ФТМ 1-19, ДТЕУ, «Участь молоді в волонтерських рухах»
21. Денисюк Максим, ФМТП 1-4, ДТЕУ, «Пропаганда у воєнний час»
22. Комаренко Валерія, ФЕМП 1-12, ДТЕУ, «Соціальна система в структурі глобальних викликів»
23. Калініченко Дар’я, ФЕМП 1-12, ДТЕУ, «Роль масових комунікацій у післявоєнний час»
24. Радзієвська Ольга, ФЕМП 1-12, ДТЕУ, «Управління як соціальний феномен»
25. Залевська Вероніка, ФЕМП 1-12, ДТЕУ, «Творча молодь- майбутнє маркетингу у післявоєнний час».
Окремо висловлюємо вдячність викладачам і науковим керівникам за підтримку та натхнення студентів до наукових пошуків.
Бажаємо реалізації усіх творчих і наукових задумів!
Разом ми формуємо майбутнє!
8.11.2024
Засідання студентського наукового гуртка «Sociology in action»
Відбулося
засідання студентського
наукового гуртка «Sociology in action» в
on-line режимі 05 вересня. Метою роботи студентського
наукового гуртка є допомога та координація студентів у проведенні
досліджень та поглибленого вивчення соціології із залученням
обдарованої, творчої молоді до наукової діяльності; набуття навичок
науково-дослідної роботи та застосування отриманих знань на
практиці; обговорення актуальних проблем сьогодення. У обговоренні
питань формування плану роботи клубу на 2024-2025 н.р. та
конкретизації актуальних питань, перспектив вивчення
особливостей вітчизняного дискурсу в сфері соціології взяли участь:
професор, док.соц.наук, професор кафедри Наталія ШУСТ, доцент,
канд.філос.наук, доцент кафедри Наталія КРОХМАЛЬ та студенти
університету.
5.09.2024
Засідання соціологічного наукового гуртка «Sociology in action»
19
вересня 2024 року активна студентська спільнота Державного
торговельно-економічного університету, що вивчає соціологію, взяла
участь у черговому засіданні соціологічного наукового гуртка. Захід
пройшов під керівництвом професора Наталії ШУСТ та за участю
доцентів кафедри Ольги ГОРПИНИЧ і Наталії КРОХМАЛЬ.
Тема зустрічі: " Конфліктний потенціал молоді у період воєнного стану". З доповіддю виступила Евеліна ХАРЧЕНКО, студентка 4 курсу 5 групи ФМТП.
Такі заходи дають можливість не лише розширювати свої знання з соціології, але й обмінюватися думками, формуючи спільноту однодумців.
Щиро дякуємо всім, хто долучився до події! Разом до нових висот!
19.09.2024
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

