logo
Кафедра філософії, соціології та політології
Кафедра філософії, соціології та політології
logo
Кафедра філософії, соціології та політології
img

Філософія (PhD)

філософії, соціології та політології


ФІЛОСОФІЯ

Кафедра філософії, соціології та політології

033 «ФІЛОСОФІЯ»

Третій (освітньо-науковий)

рівень вищої освіти

Освітня програма

«ФІЛОСОФІЯ»

МЕТА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

Підготувати висококваліфікованого, конкурентоспроможного, інтегрованого у європейський та світовий науково-освітній простір фахівця ступеня доктора філософії в галузі гуманітарних наук; розвинути в аспірантів дослідницькі навики в предметній області за рахунок більш глибокого розуміння історії філософії, причинно-наслідкових зв’язків, суті філософського способу мислення; забезпечити консультаційну підтримку у виконанні оригінальних наукових досліджень, що направлені на отримання нових наукових знань, підготовки та захисту дисертації

МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ (ПОСАДИ)

111, 1110 – законодавці,

112  - вищі посадові особи державних органів влади,

1120 - вищі посадові особи державних органів влади,

1120.1 - вищі посадові особи органів державної виконавчої влади,

1120.2 -  вищі посадові особи місцевих органів державної влади,

114 - вищі посадові особи громадських і самоврядувальних організацій,

1141 - вищі посадові особи політичних організацій,

1142.1 - вищі посадові особи наймачів і професійних спілок,

1143 - вищі посадові особи академій наук і громадських організацій в соціально-культурній сфері,  1

143.1  - вищі посадові особи національних академій, що діють на засадах самоврядування та ін.).

1229.1 - керівні працівники апарату центральних органів державної влади, 

1229.3 - керівні працівники апарату місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування,

1229.4  - керівники підрозділів у сфері освіти та виробничого навчання,

1237 - керівник науково-дослідних підрозділів та підрозділів з науково-технічної підготовки виробництва та інші керівники, 

1238 - керівники проектів та програм,

148 - менеджери (управителі) в освіті, охороні здоров'я та соціальній сфері,

231 - викладачі  закладів вищої освіти,

2310.1 - професори та доценти,

2310.2 - інші викладачі закладів вищої освіти,

2359.1 - інші професіонали в галузі освіти та навчання,

2443 - професіонали в галузі філософії, історії та політології,

2443.1 - наукові співробітники (філософія, історія, політологія),

2443.2 - філософи, історики та політологи.

РОБОТОДАВЦІ – ПАРТНЕРИ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ, УЧАСНИКИ ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ І ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

Інститут соціології НАН України; Інститут демографії та соціальних досліджень ім. М.В. Птухи; Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса НАН України, Науково-дослідний інститут українознавства Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

.

ОСНОВНІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ (ПРЕДМЕТИ) ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

Іноземна мова для академічних цілей, Філософський світогляд ХХІ століття, Науковий текст, Методологія наукових досліджень, Педагогіка вищої освіти, Інформаційні технології в наукових дослідженнях, Інтелектуальна власність в науково-дослідній сфері, Філософія і методологія науки.

КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ

  • мультидисциплінарність аспірантури та потужне наукове середовище, що дозволяє аспірантам зростати як дослідникам;
  • тісна співпраця з університетами та науково-дослідними установами в Україні та за кордоном;
  • мотивовані й компетентні викладачі, державне фінансування аспірантури;
  • ефективна система забезпечення навчання, реалізація політики забезпечення якості ДТЕУ;
  • потужна матеріальна база ДТЕУ, гуртожиток для аспірантів, мультимедійна бібліотека, доступ до наукометричних баз даних SCOPUS, Web of Science.

Адреса електронної пошти: kfs@knute.edu.ua

Гарант освітньої програми - кандидат філософських наук, доцент Крохмаль Н.В.

Профіль освітньої програми зі спеціальності 033 «Філософія»

1 – Загальна інформація

Повна назва ЗВО та структурного підрозділу

Державний торговельно-економічний університет, кафедра філософії, соціології та політології

Рівень вищої освіти

Третій (освітньо-науковий) рівень

Ступінь вищої освіти

Доктор філософії

Галузь знань

03 Гуманітарні науки

Спеціальність

033 Філософія

Форми здобуття освіти

Очна, заочна

Освітня кваліфікація

Доктор філософії з філософії

Кваліфікація в дипломі

Ступінь освіти – доктор філософії

Галузь знань – 03 Гуманітарні науки

Спеціальність – 033 Філософія

Обсяг освітньо-наукової програми

240 кредитів ЄКТС

Наявність акредитації

Акредитовано

Сертифікат про акредитацію освітньої програми 29.01.2021 № 1099

Цикл/рівень

QF for EHEA – третій цикл,

EQF for LLL – 8 рівень,

НРК України – 8 рівень

Передумови

Наявність освітнього ступеня «магістр».

Володіння вступником компетентностями та опанування результатів навчання, що визначені стандартом вищої освіти зі спеціальності 033 «Філософія» для другого (магістерського) рівня вищої освіти (перевіряється вступними випробуваннями)

Мова(и) викладання

Українська

Термін дії освітньої програми

4 роки

Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми

https://knute.edu.ua/blog/read/?pid=36570&uk

2 - Мета освітньої програми

Підготувати висококваліфікованого, конкурентоспроможного, інтегрованого у європейський та світовий науково-освітній простір фахівця ступеня доктора філософії в галузі гуманітарних наук; розвинути в аспірантів дослідницькі навики в предметній області за рахунок більш глибокого розуміння історії філософії, причинно-наслідкових зв’язків, суті філософського способу мислення; забезпечити консультаційну підтримку у виконанні оригінальних наукових досліджень, що направлені на отримання нових наукових знань, підготовки та захисту дисертації

3 - Характеристика освітньо-наукової програми

Опис предметної області

Об’єкт діяльності: комплексні проблеми і дослідницькі проєкти в галузі філософії, ефективність їх дослідження і розв’язання для
поступу філософської науки; методологічні підходи і методи науково-філософських досліджень, стратегії міждисциплінарного дослідження.

Цілі навчання: набуття здатності продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми у галузі філософії та гуманітаристики, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та вдосконалення професійної практики.

Теоретичний зміст предметної області: комплекс ідей, понять, категорій, теорій, принципів, методів, концепцій, підходів, стратегій філософії як фундаментального способу культурної рефлексії; функціонування і трансформація інтелектуальних практик.

Методи, методики та технології: методологічні підходи сучасної філософії, сучасні методики викладання філософії, сучасні цифрові технології.

Інструменти та обладнання: комунікаційне обладнання, інформаційні засоби, що застосовуються у професійній діяльності.

Орієнтація освітньої програми

Освітньо-наукова програма орієнтована на отримання здобувачами знань, умінь і навичок в галузі філософії, підготовку фахівців, здатних розв’язувати комплексні завдання дослідницько-інноваційної діяльності у сфері філософії та гуманітаристики, шляхом переосмислення існуючих та продукування нових знань. Практична складова є невід’ємною при вивченні універсальних засад філософського мислення, отримання навичок професійної діяльності викладача та вдосконалення професійної практики науковці-філософа.

Основний фокус освітньої програми

Освітньо-наукова програма орієнтована на підготовку кваліфікованих фахівців-філософів, які володіють категорійно-поняттєвим та аналітично-дослідницьким апаратом філософії, знаннями теорії філософії та практики застосування знань в науково-практичній діяльності.

Набуті компетентності можуть бути застосовані в науково-аналітичній, суспільно-організаційній, консультаційній та громадській діяльності.

Дослідник-початківець отримує повну підтримку при опрацюванні теми дослідження та підготовки практичної та теоретичної/методичної стратегії.

Особливості програми

Освітня складова програми передбачає 48 кредитів ЄКТС, з них:

  • 36 кредитів ЄКТС для обов’язкових освітніх компонентів, у тому числі 3 кредити ЄКТС науково-педагогічної практики;
  • 12 кредитів ЄКТС передбачено для опанування вибіркових освітніх компонентів, що посилює цикл професійної підготовки. Вибіркова частина програми уможливлює право вибору навчальних дисциплін, з врахуванням індивідуальних потреб аспірантів.

Наукова складова програми передбачає здійснення наукових досліджень під керівництвом наукового керівника з відповідним оформлення та публічним захистом одержаних результатів у вигляді дисертації. Ця складова програми охоплює 192 кредити ЄКТС і оформляється у вигляді індивідуального плану наукової роботи аспіранта.

4 – Придатність випускників

до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштування

Посади згідно класифікатору професій України:

111, 1110 – законодавці,

112  - вищі посадові особи державних органів влади,

1120 - вищі посадові особи державних органів влади,

1120.1 - вищі посадові особи органів державної виконавчої влади,

1120.2 -  вищі посадові особи місцевих органів державної влади,

114 - вищі посадові особи громадських і самоврядувальних організацій,

1141 - вищі посадові особи політичних організацій,

1142.1 - вищі посадові особи наймачів і професійних спілок,

1143 - вищі посадові особи академій наук і громадських організацій в соціально-культурній сфері,  1

143.1  - вищі посадові особи національних академій, що діють на засадах самоврядування та ін.).

1229.1 - керівні працівники апарату центральних органів державної влади, 

1229.3 - керівні працівники апарату місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування,

1229.4  - керівники підрозділів у сфері освіти та виробничого навчання,

1237 - керівник науково-дослідних підрозділів та підрозділів з науково-технічної підготовки виробництва та інші керівники, 

1238 - керівники проектів та програм,

148 - менеджери (управителі) в освіті, охороні здоров'я та соціальній сфері,

231 - викладачі  закладів вищої освіти,

2310.1 - професори та доценти,

2310.2 - інші викладачі закладів вищої освіти,

2359.1 - інші професіонали в галузі освіти та навчання,

2443 - професіонали в галузі філософії, історії та політології,

2443.1 - наукові співробітники (філософія, історія, політологія),

2443.2 - філософи, історики та політологи.

Місця працевлаштування. Посади у відділах та лабораторіях наукових установ, профільних кафедрах університетів. Відповідні робочі місця (наукові дослідження та управління) підприємств, установ та організацій, державних, місцевих органах влади, громадських організаціях.

Подальше навчання

- освітньо-наукові програми на 8-му (пост докторському) рівні НРК України;

- освітньо-наукові програми на 8-му (докторському) рівні НРК України у споріднених галузях наукових знань;

- освітні програми, дослідницькі гранти та стипендії (у тому числі, за кордоном), що містять додаткові освітні компоненти.

5 - Викладання та оцінювання

Викладання та навчання

  • Комбінація лекцій, практичних занять, виконання проектів, аналітичних, дослідницьких робіт.
  • Впровадження активних методів навчання, що забезпечують особистісно-орієнтований підхід і розвиток критичного мислення у аспірантів (лекційні курси, семінари, симуляційні ігри, тренінги, науковий проект тощо).
  • Проблемно-орієнтовне навчання та самонавчання. Самостійна робота з джерелами інформації у наукових бібліотеках України та за її межами, використання електронних ресурсів.
  • Консультування та керування науковим дослідженням аспірантів з боку наукового керівника.
  • Інформаційна підтримка участі аспірантів в конкурсах на отримання наукових стипендій і грантів.
  • Робота аспірантів у складі проектних груп, при виконанні держбюджетних та госпдоговірних тем.
  • Апробація результатів наукових досліджень у ході проведення науково-комунікативних заходів: конференції, семінари, «круглі столи», тренінги тощо.

Оцінювання

Освітня складова програми.

Система контролю оволодіння аспірантами дисциплінами освітньо-наукової програми складається з поточного та підсумкового видів контролю. Поточний контроль має на меті отримання оперативних даних про рівень знань аспірантів і якість сформованих компетентностей. Він передбачає застосування комплексу методів оцінювання: усне опитування, тестовий контроль, виконання проектних завдань, тощо. Підсумковий контроль знань у вигляді екзамену/заліку і проводиться як форма оцінювання рівня засвоєння аспірантом теоретичного та практичного матеріалу з окремої навчальної дисципліни.

Наукова складова програми.

Оцінювання наукової діяльності аспірантів здійснюється на основі кількісних та якісних показників, що характеризують підготовку наукових праць, участь у наукових конференціях, підготовку окремих частин дисертації відповідно до затвердженого індивідуального плану наукової роботи аспіранта. Звіти аспірантів, за результатами виконання індивідуального плану наукової роботи щопівроку затверджуються на засіданні кафедр та вченій раді факультету з відповідною рекомендацією

6 - Програмні компетентності

Інтегральна компетентність

Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні
проблеми у сфері філософії, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.

Загальні компетентності (ЗК)

ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК2. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК3. Здатність працювати в міжнародному контексті.

ЗК4. Здатність розробляти проєкти та управляти ними.

ЗК5. Здатність розв’язувати комплексні проблеми філософії на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.

Спеціальні (фахові) компетентності

(СК)

СК1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у філософії та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з філософії та суміжних галузей.

СК2. Здатність усно і письмово презентувати та обговорювати результати наукових досліджень українською та іноземною мовами, глибоке розуміння іншомовних наукових текстів за напрямом досліджень.

СК3. Здатність застосовувати методи філософського і міджисциплінарного дослідження, виявляти їх евристичні можливості та межі, використовувати релевантний дослідницький інструментарій.

СК4. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті.

СК5. Здатність аналізувати, систематизувати та узагальнювати результати міждисциплінарних наукових досліджень у сфері філософії, оцінювати сучасний стан і тенденції розвитку філософії.

СК6. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми дослідницького характеру в сфері філософії, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень.

СК7. Здатність розкривати сутність філософського знання і застосовувати це знання в професійній та громадській діяльності, наявність культури мислення.

7 – Програмні результати навчання

РН1. Мати передові концептуальні та методологічні знання з філософії і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні світових досягнень з філософії, отримання нових знань та здійснення інновацій.

РН2. Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми філософії державною та іноземною мовами, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних наукових виданнях.

РН3. Ефективно застосовувати у фаховій діяльності знання основних положень теоретичної і практичної філософії, історії світової та вітчизняної філософської думки, а також основних напрямів та провідних тенденцій у сучасній світовій філософії.

РН4. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, прикладних досліджень, наявні літературні дані; аналізувати досліджувану проблему з урахуванням широкого інтелектуального та соціокультурного контекстів.

РН5. Планувати і виконувати теоретичні дослідження з філософії та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасного інструментарію, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми.

РН6. Глибоко розуміти загальні принципи та методи філософських наук, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері філософії та у викладацькій практиці.

РН7. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи.

РН8. Розробляти та реалізовувати наукові та інноваційні проєкти, які дають можливість створити нове цілісне знання та професійну практику і значущі наукові проблеми філософії з врахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів.

РН9. Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері філософії, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, застосувати ефективні методики викладання навчальних дисциплін

РН10. Працювати з сучасними бібліографічними і реферативними базами даних, а також наукометричними платформами (Sсорus, Web оf Sсіеnсе, Wеb оf Knowledge, Аstrophysics, РubМеd, Маthеmatics, Sрrіngеr, Аgrіs, GeoRef та ін.).

 

8 - Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпечення

Реалізацію освітньо-наукової програми забезпечують викладачі, які мають наукові ступені кандидата, доктора наук. Залучаються відомі вчені та провідні практики до проведення наукових семінарів, відкритих лекцій.

Матеріально-технічне забезпечення

Аспіранти повною мірою забезпечені матеріальними ресурсами для навчання та виконання досліджень. До їх послуг:

  • понад 30 тис. м2 навчальних будівель;
  • окремий гуртожиток для аспірантів (понад 80 кімнат)
  • майже 1,5 млн. найменувань навчальної та наукової літератури в бібліотеці ДТЕУ;
  • 470 посадкових місць у читальних залах ДТЕУ, в тому числі у мультимедійній бібліотеці ДТЕУ, де забезпечено доступ до наукометричних баз даних SCOPUS, WEB OF SCIENCE
  • 2000 робочих місць ПЕОМ із виходом в Інтернет + WiFi. Уся комп’ютерна техніка забезпечена базовим програмним забезпеченням, на комп’ютерах в лабораторіях кафедр інстальовано спеціальне програмне забезпечення, необхідне для проведення досліджень аспірантами;
  • лабораторія дистанційного навчання, в якій розміщено 966 освітніх курсів;

електронна платформа для комунікації аспірантів на базі Microsoft Office 365, тощо.

Інформаційне та навчально-методичне забезпечення

Інформаційне та навчально-методичне забезпечення освітньої програми з підготовки фахівців зі спеціальності 033 «Філософія» відповідає ліцензійним вимогам, має актуальний змістовий контент, базується на сучасних інформаційно-комунікаційних технологіях:

  • офіційний веб-сайт https://www.knteu.kiev.ua/ містить інформацію про освітньо-наукові програми, навчальну, наукову і забезпечення виховну діяльність, структурні підрозділи, правила прийому, контакти;
  • необмежений доступ до мережі Інтернет;
  • наукова бібліотека, читальні зали, SMART-бібліотека;
  • віртуальне навчальне середовище Moodle;
  • навчальні і робочі плани;
  • графіки навчального процесу;
  • навчально-методичні комплекси дисциплін;

дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів з дисциплін, програми практик.

9 - Академічна мобільність

Національна кредитна мобільність

Згідно з договорами про співробітництво між ДТЕУ та закладами вищої освіти України, науковими установами.

Міжнародна кредитна мобільність

У межах договорів про співробітництво між ДТЕУ та закладами вищої освіти Франції, Великобританії, Польщі, Німеччини, в рамках яких здійснюється партнерський обмін та навчання аспірантів.

Навчання за напрямом КА1 з отриманням кредитів в університетах країн-членів Програми Еразмус+.

Навчання іноземних здобувачів вищої освіти

Іноземним здобувачам вищої освіти гарантуються всі права та свободи, у відповідності до діючого законодавства України і Статуту університету.

Перелік компонент освітньої програми та їх логічна послідовність

Код н/д

Компоненти освітньої програми
(навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики,

кваліфікаційний екзамен,

випускна кваліфікаційна робота)

Кількість кредитів

1

2

3

Обов’язкові компоненти ОП

ОК 1.

Іноземна мова для академічних цілей

3

ОК 2.

Філософський світогляд ХХІ століття

3

ОК 3.

Науковий текст

3

ОК4

Методологія наукових досліджень

3

ОК5

Педагогіка вищої освіти

3

ОК6

Інформаційні технології в наукових дослідженнях

3

ОК7

Інтелектуальна власність в науково-дослідній сфері

3

ОК8

Філософія і методологія науки

3

ОК9

Наукові семінари (Епістемологія соціального)

3

ОК10

Наукові семінари (Теорія соціальних практик)

3

ОК11

Науковий семінар за темою дисертаційної роботи

3

ОК 12

Науково-педагогічна практика

3

Загальний обсяг обов'язкових компонент:

36

 Вибіркові компоненти  ОП

ВК1

Ораторське мистецтво

3

ВК2

Комерціалізація інтелектуальної власності

3

ВК3

Математичне моделювання у наукових дослідженнях

3

ВК4

Статистичні методи аналізу та прогнозування

3

ВК5

Міжнародна статистика

3

ВК6

Документознавство та архівознавство

3

ВК7

Наукові семінари (Теорія і практика аргументації)

3

ВК8

Наукові семінари (Філософія особистості)

3

ВК9

Наукові семінари (Філософія економіки)

3

ВК10

Інша вибіркова освітня компонента за погодженням з науковим керівником

3

Загальний обсяг вибіркових компонент:

12

Загальний обсяг освітньої складової освітньо-наукової програми

48

Підготовка дисертації (наукова складова)

156

Презентація результатів дисертаційного дослідження та атестація

36

Загальний обсяг освітньо-наукової програми

240

01.11.2024
41571
268
остання редакція 01.11.2024
41571