logo
Кафедра філософії, соціології та політології
Кафедра філософії, соціології та політології
logo
Кафедра філософії, соціології та політології
img

Диджитал соціологія

філософії, соціології та політології


ДИДЖИТАЛ СОЦІОЛОГІЯ

Кафедра філософії, соціології та політології

054 «Соціологія»

ОР «МАГІСТР»

Освітня програма

«Диджитал соціологія»

МЕТА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

Підготовка нового покоління фахівців у соціально-інформаційній сфері, здатних проводити соціологічну, аналітичну, прогностичну та інноваційну діяльність у діджиталізованому суспільстві, забезпечувати ефективний менеджмент соціальних проєктів в міжнародному середовищі, шляхом залучення грантових коштів.

МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ (ПОСАДИ)

  • експерт з соціальних/економічних питань;
  • проєктний менеджер, керівник соціальних;
  •  соціолог в рекламних та PR-агентствах, засобах проєктів;
  • HR-менеджер масової інформації (друкованих, радіо, на телебаченні, в інтернет-виданнях);
  • фахівець із грантової діяльності;
  •  аналітик у науково-дослідному центрі суспільствознавчого профілю;
  •  соціолог передвиборчих штабів, органів публічної адміністрації;
  •  соціолог, викладач;
  •  експерт з організації та проведення соціологічних досліджень;
  •  тощо.

РОБОТОДАВЦІ – ПАРТНЕРИ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ, УЧАСНИКИ ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ І ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

«Український інститут соціальних досліджень імені Олександра Яременка»; Інститут демографії та соціальних досліджень ім. М.В. Птухи; передові дослідницькі компанії «Q&Q Research», «Ukrainian Marketing Group», «Umbrella Research».

ОСНОВНІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ (ПРЕДМЕТИ) ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

 Інноваційні методи соціогуманітарних досліджень, розвиток людського капіталу в інформаційному суспільстві, соціологія глобальних змін, кіберсоціологія, управління соціальними проектами в міжнародному середовищі, кроскультурний менеджмент, прикладні соціологічні студії.

КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ

- Набуття навичок роботи зі спеціалізованим програмним забезпеченням для аналізу та обробки соціологічної інформації.

- Опанування затребуваних на ринку праці навичок застосування цифрових методів і технологій проведення соціологічних досліджень, що дозволить якісно обробляти нові формати даних.

- Здобуття комплексних знань на стику соціології, економіки та діджиталізації, що сприяє підготовці сучасних аналітиків, здатних правильно інтерпретувати отримані результати та вчасно реагувати на потреби суспільства та економічні виклики.

- «Діджитал соціологія» наддасть можливість сучасній людині адаптуватися в суспільстві та професійно орієнтуватися в соціальних тенденціях на тлі стрімкого технологічного прогресу.

Адреса електронної пошти: kfs@knute.edu.ua

Гарант освітньої програми - кандидат філософських наук, доцент Крохмаль Н.В.

Профіль освітньої програми зі спеціальності 054 «Соціологія»

1 – Загальна інформація

Повна назва ЗВО та структурного підрозділу

Державний торговельно-економічний університет

Факультет міжнародної торгівлі та права

Кафедра філософії, соціології та політології

Ступінь вищої освіти / фахової передвищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу

Ступінь вищої освіти магістр

спеціальність «Соціологія»

Офіційна назва освітньої програми

«Диджитал соціологія»

Відповідність стандарту вищої освіти МОН України

Відповідає СВО МОН України

Тип диплому та обсяг освітньої програми

Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці

Наявність акредитації

-

Цикл/рівень

НРК України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл,  EQF-LLL – 7 рівень

Передумови

Наявність ступеня бакалавра, спеціаліста або магістра

Мова(и) викладання

Українська

Термін дії освітньої програми

До наступного планового оновлення

Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми

https://knute.edu.ua/

2 – Мета освітньої програми

Надати якісну вищу освіту з широким доступом до працевлаштування. Підготувати конкурентоспроможних кваліфікованих професіоналів із особливим інтересом до  здійснення соціологічної, аналітичної та прогностичної діяльності, готових до динамічних змін у суспільстві, постійного самовдосконалення та збагачення власного професійного досвіду. Формування особистості, здатної на основі здобутих інтегральних, загальних (інструментальних, міжособистісних, системних) та фахових компетентностей успішно розв’язувати складні задачі і проблеми дослідницького, прикладного та/або інноваційного характеру у сфері суспільних відносин та соціології.

3 - Характеристика освітньої програми

Предметна область

Об¢єкти вивчення: соціальні відносини та взаємодія; особистість, соціальні групи, спільноти та суспільства; соціальні явища та процеси; громадська думка; культура;  інформаційне суспільство; соціальні інститути; соціальні структури та нерівності; соціальні зміни та впливи; соціальні проблеми та конфлікти в соціумі на локальному, регіональному, національному та глобальному рівнях, інформаційні технології, діджиталізація.

Цілі навчання:  підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми соціології дослідницького, прикладного та/або інноваційного характеру.

Теоретичний зміст предметної області: соціальні відносини та взаємодія; особистість, соціальні групи та спільноти; соціальні явища та процеси; соціальні практики; соціальні інститути; культура; інформаційне суспільство; соціальні структури та нерівності; соціальні зміни та впливи; соціальні проблеми та конфлікти в соціумі, як на національному, так і глобальному рівнях, інформаційні технології, діджиталізація.

Методи, методики та технології: сучасні методи збору, обробки й аналізу соціологічної інформації, методики діагностики, експертизи та прогнозування, інформаційно-комунікативні технології.

Інструменти й обладнання: інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються у професійній діяльності.

Орієнтація освітньої програми

Освітньо-професійна, прикладна.

Основний фокус освітньої програми

Загальна вища освіта за спеціальністю «Соціологія».

Професійна підготовка в сфері діджитал аналізу динамічних змін соціальних процесів на мікро-, мезо- та макросоціальному рівнях.

Ключові слова: соціологія, прикладна соціологія, технології соціологічних досліджень, стратегічне планування, методи збору соціологічної інформації, соціальні проєкти, людський капітал, управління, інформаційне суспільство, інформаційні технології, діджиталізація.

Особливості програми

Програма ґрунтується на загальнонаукових засадах, сучасному вітчизняному і зарубіжному досвіді соціологічної діяльності і підготовки фахівців, орієнтує на компетенції, важливі в подальшій професійній діяльності.

4 – Придатність випускників

до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштування

Згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010 фахівці, які здобули освіту за освітньо-професійною програмою «Соціологія», можуть обіймати  такі первинні посади:

  • 1232 Головний соціолог;
  • 1232 Начальник лабораторії соціології та психофізіології праці;
  • 1233 Директор з маркетингу;
  • 1234 Начальник відділу (з реклами, зв’язків з громадськістю);
  • 1237.2 Начальник лабораторії (науково-дослідної, дослідної та ін.);
  • 1473 Менеджери (управителі) у сфері надання інформації;
  • 1474 Менеджери (управителі) у сфері досліджень та розробок
  • 1475.3 Менеджери (управителі) з дослідження ринку та вивчення суспільної думки
  • 1477.1 Менеджери (управителі) з підбору, забезпечення та використання персоналу
  • 2442.1 Наукові співробітники (археографія, археологія, географія, кримінологія, палеографія, соціологія)
  • 2442.2 Соціолог
  • 2442.2 Соціолог з ефективності покарання правопорушників
  • 2442.2 Соціолог промисловий
  • 2442.2 Соціолог-кримінолог
  • 2447 Професіонали у сфері управління проєктами та програмами.

Подальше навчання

Продовження навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти – доктора філософії. Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих.

5 – Викладання та оцінювання

Викладання та навчання

Підготовка магістрів в ДТЕУ – це інтелектуальна, творча діяльність, яка проводиться через систему передових науково-методичних і педагогічних заходів; здійснюється на засадах проблемно-орієнтованого підходу з використання сучасних освітніх технологій і методик; акцентована на індивідуальну взаємодію викладача і здобувача; передбачає збалансоване поєднання теоретичної і практичної підготовки; орієнтована на глибоке засвоєння здобувачем знань, вмінь і навичок, необхідних для ефективного здійснення професійної діяльності; має на меті формування усебічно розвинутої, гармонійної особистості та соціальної відповідальності. Серед основних методів навчання використовуються: участь у лекціях, практичних заняттях та консультаціях; участь у проблемно-орієнтованих заняттях, робота з наукометричними та іншими професійними базами даних; підготовка групових проєктів; проведення прикладних досліджень; підготовка наукових статей; проведення наукових досліджень та виступи на конференціях, круглих столах, комунікація із експертами галузі.

Оцінювання

Відповідно до «Положення про організацію освітнього процесу студентів» та «Положення про оцінювання результатів навчання студентів та аспірантів у ДТЕУ» оцінювання результатів навчання студентів передбачає проведення контрольних заходів.

Поточний контроль (тестування, захист проєктів, розв’язання ситуаційних завдань (кейсів), ділові ігри тощо); підсумковий контроль (модульні контрольні роботи); практична підготовка; підсумковий семестровий контроль (екзамен); підсумкова атестація (захист випускної кваліфікаційної роботи). Всі види поточного оцінювання знань здійснюються протягом виконання навчального плану.

6 – Програмні компетентності

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні задачі соціології дослідницького, прикладного та/або інноваційного характеру

Загальні компетентності (ЗК)

ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК02. Здатність працювати автономно.

ЗК03. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

ЗК04. Здатність працювати в міжнародному контексті.

ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт

ЗК06. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

СК01. Здатність аналізувати соціальні явища і процеси.

СК02. Здатність виявляти, діагностувати та інтерпретувати соціальні проблеми українського суспільства та світової спільноти.

CК03. Здатність проєктувати і виконувати соціологічні дослідження, розробляти й обґрунтовувати їхню методологію.

СК04. Здатність збирати та аналізувати емпіричні дані з використанням сучасних  методів соціологічних досліджень.

СК05. Здатність обговорювати результати соціологічних досліджень та проєктів українською та іноземною мовами.

СК06. Здатність дотримуватися у своїй діяльності норм професійної етики соціолога та керуватися загальнолюдськими цінностями.

СК07. Здатність розробляти та оцінювати соціальні проєкти і програми. Здійснювати їх ефективний менеджмент.

СК08. Здатність співпрацювати з європейськими та євроатлантичними інституціями.

СК09. Здатність оцінювати і враховувати економічні, соціальні та технологічні чинники, що впливають на сферу професійної діяльності.

СК10. Здатність критично осмислювати вплив цифрових технологій на суспільні зміни.

СК.11 Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту й відповідні знання у професійній діяльності.

СК12. Здатність до використання інформаційно-комунікаційних технологій, сучасних методів і моделей інформаційної безпеки

7 – Програмні результати навчання

ПР01. Аналізувати соціальні явища і процеси, використовуючи емпіричні дані та сучасні концепції і теорії соціології.

ПР02. Здійснювати діагностику та інтерпретацію соціальних проблем українського суспільства та світової спільноти, причини їхнього виникнення та наслідки.

ПР03. Розробляти і реалізовувати соціальні та міждисциплінарні проєкти з урахуванням соціальних, економічних, правових, екологічних та інших аспектів суспільного життя.

ПР04. Застосовувати наукові знання, соціологічні та статистичні методи, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язування складних задач соціології та суміжних галузей знань.

ПР05. Здійснювати пошук, аналізувати та оцінювати необхідну інформацію в науковій літературі, базах даних та інших джерелах.

ПР06. Вільно спілкуватись усно і письмово українською мовою та однією з іноземних мов при обговоренні професійних питань, досліджень та інновацій у сфері соціології та суміжних наук у тому числі в контексті співпраці з європейськими та євроатлантичними інституціями.

ПР07. Вирішувати етичні дилеми відповідно до норм професійної етики соціолога та загальнолюдських цінностей.

ПР08. Зрозуміло і недвозначно доносити знання, власні висновки та аргументацію з питань соціології та суміжних галузей знань до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.

ПР09. Планувати і виконувати наукові та прикладні дослідження у сфері соціології, аналізувати результати, обґрунтовувати висновки.

ПР 10. Використовувати результати самостійного пошуку, аналізу та синтезу інформації з різних джерел для ефективного вирішення спеціалізованих задач професійної діяльності.

ПР 11. Адаптуватися в умовах частої зміни технологій професійної діяльності, прогнозувати кінцевий результат.

ПР 12. Аналізувати, цілеспрямовано шукати і вибирати необхідні для вирішення професійних завдань інформаційно-довідникові ресурси і знання з урахуванням сучасних досягнень науки і техніки.

8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпечення

Розробниками є штатні співробітники Державного торговельно-економічного університету, практики, здобувачі.

До реалізації програми залучаються науково-педагогічні працівники з науковими ступенями та/або вченими званнями, а також висококваліфіковані спеціалісти (фахівці-практики, у тому числі іноземні).

З метою підвищення фахового рівня всі науково-педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, регулярно підвищують кваліфікацію, шляхом участі у тренінгах, науково-практичних заходах, здійснення академічної мобільності, в тому числі, міжнародної.

Матеріально-технічне забезпечення

Матеріально-технічна база університету відповідає міжнародним стандартам щодо забезпечення освітнього процесу. Навчальні аудиторії оснащені сучасним демонстраційним обладнанням, існують спеціалізовані аудиторії (зала медіації). Загалом в університеті налічується 50 комп’ютерних кабінетів. У відкритому доступі існує сучасна зона коворкінгів «KNUTE HUB» та «PHYGITAL HUB» -  простіри для творчої інтелектуальної креативної роботи, поділені на робочі зони. Лекційні аудиторії оснащені сучасними широкоформатними LED дисплеями, а навчальні аудиторії та лабораторії – сучасною комп’ютерною технікою та спеціалізованими програмами для обробки соціологічних даних (SPSS). Функціонує сучасний бібліотечний комплекс SMART-бібліотека – відкритий простір, зонований для читання, проведення лекцій, майстер-класів, презентацій і зручної роботи відвідувачів з комп’ютерами, шоломами віртуальної реальності та власними гаджетами

Інформаційне та навчально-методичне забезпечення

Діюча система дистанційного навчання MOODLE та середовище MS Office 365 забезпечує самостійну та індивідуальну роботу здобувачів. Наявні загальні наукові та спеціальні джерела інформації, навчально-методична та монографічна література, інформаційні ресурси системи дистанційного навчання та мережі Інтернет. Фонд документів бібліотеки налічує понад 1244415 примірників. Видання державною мовою складають 672806 примірників, що становить 55% від загальної кількості фонду. Протягом року поповнення фонду бібліотеки складає близько 6000 документів.

9 – Академічна мобільність

Національна кредитна мобільність

Національна кредитна мобільність здійснюється відповідно до укладених договорів про академічну мобільність.

Міжнародна кредитна мобільність

Міжнародна кредитна мобільність реалізується за рахунок укладання договорів про міжнародну академічну мобільність,  в тому числі за програмами Еразмус+, про тривалі міжнародні проєкти, що передбачають здобуття освіти за програмами, які реалізуються спільно з закордонними ЗВО тощо. 

Навчання іноземних здобувачів вищої освіти

Згідно з правилами прийому до ДТЕУ

  1. Перелік компонент освітньої програми та їх логічна послідовність
    1. Перелік компонент ОП

Код н/д

Компоненти освітньої програми
(навчальні дисципліни, курсові проєкти (роботи), практики, кваліфікаційний екзамен, випускна кваліфікаційна робота)

Кількість кредитів

Обов’язкові компоненти ОП

ОК 1.

Інноваційні методи соціогуманітарних досліджень (укр./англ.)

6

ОК 2.

Розвиток людського капіталу в інформаційному суспільстві

6

ОК 3.

Соціологія глобальних змін

6

ОК 4.

Кіберсоціологія

6

ОК 5.

Управління соціальними проєктами в міжнародному середовищі (укр./англ.)

6

ОК 6.

Кроскультурний менеджмент (укр./англ.)

6

ОК 7.

Прикладні соціологічні студії

9

Загальний обсяг обов’язкових компонент:

45

 Вибіркові компоненти  ОП

ВК 1.

Альтернативні способи вирішення спорів

6

ВК 2.

Гендерні студії

6

ВК 3.

Ділова іноземна мова

6

ВК 4.

Етика бізнесу

6

ВК 5.

Європейська інтеграція

6

ВК 6.

Іміджологія

6

ВК 7.

Інвайронментальна соціологія

6

ВК 8.

Інтелектуальна власність

6

ВК 9.

Методологія побудови вибірки

6

ВК 10.

Основи кібербезпеки

6

ВК 11.

Право соціального забезпечення

6

ВК 12.

Проєктний бренд-менеджмент

6

ВК 13.

Соціологічна компаративістика

6

ВК 14.

Стратегічний маркетинг

6

ВК 15.

HR-менеджмент

6

ВК 16.

ІТ-Право

6

ВК 17.

Web-дизайн

6

Воркшопи

ВК 18.

Медіасоціологія

6

DIGITAL суспільство

Архітектоніка соціальних ігор

ВК 19.

Комунікативні технології в DIGITAL суспільстві

6

Технології проєктно-грантової діяльності

Аналітика соціальних мереж

ВК 20.

Соціологія кризи

6

Соціологія війни

Колективна поведінка

ВК 21.

Соціологія  права

6

Деліктологія

Кримінальна соціологія

ВК 22.

Візуальна психодіагностика

6

Соціологічний супровід виборчих компаній

Теорія та практика ведення переговорів

Загальний обсяг вибіркових компонент:

24

Практична підготовка

Практична підготовка

9

Атестація

Підготовка випускної кваліфікаційної роботи та захист випускної кваліфікаційної роботи

12

ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

90

Для всіх компонентів освітньої програми формою підсумкового контролю є екзамен.



 

18.10.2023
41571
295
остання редакція 16.04.2024
41571