Вчимося у флагманів вітчизняного ринку: виїзне заняття в ПрАТ "Оболонь"
Загальна інформація
Прислухаючись до слів відомого математика П.Л. Чебишева: «Теорія без практики мертва і безплідна, а практика без теорії даремна і пагубна», кафедра менеджменту активно шукає можливості ознайомлення студентів з практикою функціонування українських підприємств. Основними орієнтирами в цьому стають провідні сучасні підприємства, переважно лідери вітчизняного ринку.
Саме тому виїзне заняття в ПрАТ «Оболонь», організоване і проведене 20 листопада 2017 року доцентом кафедри менеджменту Микитенко Нелею Володимирівною в рамках дисципліни «Операційний менеджмент» для студентів 4-го курсу спеціальності «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» ФМТП, стало справжньою подією!
Як відомо, ПрАТ «Оболонь» є найпотужнішим нацiональним виробником пива в Українi зi стовiдсотковим українським капiталом. Окрім лідерських позицій на пивному ринку, корпорацiя «Оболонь» має різноманітний портфель слабоалкогольної і безалкогольної продукції, мінеральних вод тощо. Основними ринками збуту продукції корпорації є Україна, Молдова, Білорусь, країни Прибалтики та ін. Сьогодні в корпорації працює близько 6 тис. працівників. Корпорація «Оболонь» обʼєднує 10 виробничих підприємств по всій Україні.
Екскурсія пивзаводом, яку для студентів провела екскурсовод Олена Можчиль, почалася з демонстраційного залу, де екскурсантів ознайомили з рекламним роликом про підприємство. Потім студенти на власні очі побачили, як вариться пиво за класичною технологією за допомогою найсучаснішого обладнання. Спочатку відвідали варильний цех з унікальною варильною системою, де з пророщеного ячменю і хмелю варять сусло, а найбільшим апаратом є фільтраційний, що відфільтровує оболонки й інші непотрібні залишки ячменю від сусла. Отримана рідина по охолоджувальних трубах перекачується в бродильні танки, ємність яких становить до 60 тисяч літрів, та які добре проглядаються з вулиці. Після бродіння пивна рідина надходить на розлив. Загалом завод «Оболонь» має чотири цехи розливу, два з яких було продемонстровано екскурсантам. Цехи є повністю автоматизованими, а їх потужність досягає 110 тисяч скляних пляшок на годину. Після розливу свіжа пивна продукція відвантажується до складських приміщень.
Крім того, під час екскурсії пані Олена розповіла дуже цікаві факти про завод, зокрема, що офiцiйне вiдкриття Київського пивзаводу №3 та випуск першої партії пива вiдбулися в 1980 році та були приурочені до ХХІІ Олiмпiйських iгор. А вже в 1998 році «Оболонь», першим у харчовій галузі України, отримав сертифікат на систему управління якістю ISO 9000. Через 10 років корпорація першою сертифікувала одразу чотири системи управління. Також наразі «Оболонь» є єдиним вітчизняним виробником напоїв, що здійснює переробку використаної PET-пляшки.
Наприкінці екскурсії студенти мали змогу поставити запитання екскурсоводу Олені та начальнику відділу прогнозування і контролю витрат Ростиславу Шейко щодо особливостей «заводських лаштунків», на які отримали змістовні та інколи дотепні відповіді. На завершення зустрічі кожного студента чекав приємний бонус: пляшка прохолоджуючих напоїв «Живчик» та «Кола нова». Також екскурсанти змогли придбати продукцію заводу у фірмовому магазині ПрАТ «Оболонь» за цінами виробника.
Щиро дякуємо керівництву ПрАТ «Оболонь», а саме: генеральному директору Булаху Ігорю Васильовичу, начальнику відділу прогнозування і контролю витрат Шейку Ростиславу (випускнику ФЕМП КНТЕУ) та екскурсоводу Можчиль Олені - за можливість поринути у захоплюючу подорож найбільшою броварнею Європи та отримати нові знання від одного з флагманів вітчизняного ринку!