Засідання вченої ради КНТЕУ
Загальна інформація
25 вересня 2008 року
відповідно до плану роботи відбулося засідання вченої ради
університету.
Вчена рада, відзначаючи значний особистий внесок у реформування та
вдосконалення вищої освіти, сприяння розвитку університету та його
інтеграції до Європейської освітньої спільноти, поглиблення
співпраці між КНТЕУ і Університетом Мессіни присвоїла звання
"Почесний доктор КНТЕУ" Алесандро Анастазі - професору Університету
Мессіни (Італія).
Вчене звання доцента присвоєно Пильтяю О.В. - доценту кафедри
фінансів КНТЕУ, Сікорській Л.О. - доценту кафедри сучасних
європейських мов ВТЕІ КНТЕУ.
Розглянуто питання "Про організацію навчального
процесу у 2008/09 навчальному році". З доповіддю виступив перший
проректор Корольчук О.П., який піддав ретельному аналізу результати
навчальної роботи у 2007/08 навчальному році, окреслив завдання,
які необхідно вирішувати у новому навчальному році. Він, зокрема,
відзначив, що масштаби освітньої діяльності університету постійно
зростають. У минулому році відкрито підготовку фахівців ОКР
"бакалавр" ще за 5-ма новими напрямами та за 2-ма магістерськими
програмами. Контингент студентів за 2006-2008 роки зріс на 3 тис.
осіб. Розроблено нові та вдосконалено діючі навчальні програми з
117 дисциплін, видано понад 100 підручників, навчальних посібників
і опорних конспектів, розширено перелік електронних підручників.
Під науковим керівництвом викладачів підготовлено і опубліковано
понад 800 наукових статей студентів магістеріуму.
Послідовно гармонізуються нормативні документи навчального процесу
до вимог ЕСТS. Досягнута необхідна гнучкість навчальних планів за
рахунок вдосконалення варіативної компоненти забезпечила можливість
студентам обирати власну траєкторію навчання, формувати
індивідуальні навчальні плани. Удосконалюється система контролю
знань з метою посилення мотивації навчання, спонукання до
відповідальної роботи, особливо самостійної.
Заходи, які вживаються ректоратом, деканатами, кафедрами,
підрозділами, що пов'язані з навчальним процесом, позитивно
позначилися на абсолютній і якісній успішності. Зросла чисельність
студентів-відмінників. У 2008 році в університеті вперше в Україні
випускникам рівня "бакалавр" видано документи про освіту відповідно
до вимог Європейської кредитно-трансферної системи.
З метою подальшого покращення організації навчального
процесу О.П.Корольчук висловив необхідність залучення кожного
студента до постійної наполегливої роботи при системному, творчому,
особистісному підході викладача. Проведення занять потребує
використання різноманітних новітніх технологій та засобів навчання.
Про це свідчать дані опитування "Викладач очима студентів", що
періодично проводить лабораторія профдіагностики Інституту молоді
"Інтелект". Порівнюючи результати моніторингу залишкових знань з
результатами попереднього навчального року слід відзначити більшу
об'єктивність оцінювання, наявні невикористані резерви
педагогічного потенціалу та можливості вдосконалення системи
контролю.
Серед головних завдань, які стоять перед факультетами,
кафедрами, професорсько-викладацьким складом, є подальша робота
щодо поглиблення змісту освіти шляхом впровадження нових,
побудованих на компетентному підході, стандартів, ОПП, агрегації та
уніфікації дисциплін, методичного забезпечення всіх видів робіт
студентів, що забезпечують якість освітньої діяльності
університету.
У обговоренні питання порядку денного взяли участь
декани факультетів Смолін І.В., Гуляєва Н.М., Бутко А.Д. Підбив
підсумки розгляду голова вченої ради, ректор Мазаракі А.А., який
узагальнив результати обговорення, конкретизував завдання, що
стоять перед колективом університету у 2008/09 навчальному році.
Вчена рада ухвалила з цього питання розгорнуту постанову.
З питання "Про результати експерименту з впровадження
безсесійного підсумкового контролю знань студентів магістерських
програм на факультеті ресторанно-готельного та туристичного
бізнесу" доповів декан факультету Пересічний М.І. Він відмітив, що
викладацький колектив спрямовує зусилля на подальше удосконалення
системи контролю та оцінювання знань, запровадивши безсесійний
підсумковий контроль, чому передувала велика
організаційно-методична та роз'яснювальна робота.
Проведений у 2007/08 навчальному році експеримент щодо
використання безсесійного підсумкового контролю та оцінювання знань
студентів магістерських програм дав позитивні наслідки: досягнуто
помітного підвищення показника успішності, збільшилась чисельність
відмінників, активізовано самостійну роботу студентів. Експеримент
засвідчив зацікавленість у використанні інноваційних методів
навчання, об'єктивне і прозоре оцінювання знань, сприятливу
психологічну атмосферу у навчальному процесі. Цю систему схвалила
три чверті викладачів і студентів.
Вчена рада рекомендувала факультету продовжити проведення
експерименту, звернувши увагу деканату на удосконалення критеріїв
оцінювання знань, залучення до цього органів студентського
самоврядування, провести засідання круглих столів, на яких підбити
підсумки експерименту, обмінятися позитивним досвідом.
Вчена рада розглянула і ухвалила Зведений план проведення у 2009
році науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів.
Рекомендовано до видання рукописи 2 монографій та 5
підручників і навчальних посібників. З метою підвищення якості
наукових і навчальних видань вчена рада прийняла рішення розглядати
їх рукописи виключно на своїх засіданнях.
Розглянуто ряд інших актуальних питань, по яких прийняті конкретні
рішення.