ІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Україна у просторі соціальних комунікацій: суспільство, медіа, рефлексії війни»
Загальна інформація
Державним торговельно-економічним університетом 27–28 лютого 2024 року було проведено ІІ Міжнародну науково-практичну інтернет-конференцію «Україна у просторі соціальних комунікацій: суспільство, медіа, рефлексії війни».
Відкрив конференцію і звернувся з вітальним словом до учасників заходу ректор Державного торговельно-економічного університету Анатолій Мазаракі, доктор економічних наук, професор, академік Національної академії педагогічних наук України, заслужений діяч науки і техніки України, наголосивши на важливості академічного осмислення питань миру та війни і впливу війни на суспільство та медіа.
З промовою виступила Діана Файвішенко, завідувач кафедри журналістики та реклами, доктор економічних наук, професор, яка підкреслила важливість соціальних комунікацій в умовах війни, акцентувала увагу на розвитку медіаосвіти й адаптації навчальних програм до сучасних викликів.
Участь у роботі конференції взяли міжнародні представники: Aleksander Sapiski, MBA, представник ректора Університету фінансів та права у м. Бельсько-Бяла (Bielsko-BialaSchoolofFinanceandLaw, Bielsko-Biala, Poland); DariiaOpryshko, Ph.D. inJurisprudence, старший науковий співробітник Інституту інформаційного, телекомунікаційного та медіа- права Університету Мюнстера (InstituteforInformation, TelecommunicationandMediaLaw, UniversityofMünster, Münster, Germany); Namig Isazade, професор, заступник директора Центру досліджень енергетичної економіки Азербайджану, голова Міжнародного науково-освітнього та навчального центру в Естонії (Energy Economy ResearchCenterofAzerbaijan, The International Research Education&Training Center (IRETC MTÜ), Tallinn, Estonia) та інші.
Захід проходив протягом двох днів у режимі прямої онлайн-трансляції з дотриманням правил безпеки.
Модераторами конференції виступили: Євген Шкуров, кандидат філологічних наук, доцент та Марина Ковінько, кандидат філологічних наук, доцент, які акцентували увагу на важливості дискусій по ключових питанням порядку денного, підкресливши значимість обміну знаннями та досвідом у сфері соціальних комунікацій на міжнародній арені.
Основні напрями роботи конференції:
- питання миру та війни в науково-теоретичному та практичному медіадискурсі;
- війна Росії проти України у висвітленні українських та іноземних медіа;
- вплив війни на розвиток суспільства, медіа, рекламних комунікацій та PR;
- образ України та українців у рецепціях зарубіжних медіа;
- реалії інформаційної війни, ефективна протидія маніпуляціям у медіа та фактчекінг;
- тенденції розвитку соціальних комунікацій та медіаосвіти в Україні та світі;
- інноваційні освітні технології в підготовці журналістів, рекламістів та фахівців із PR.
Загалом учасниками заходу стали понад 160 осіб, серед яких представники 26 іноземних та українських університетів і громадських організацій, а саме: Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Національного університету біоресурсів і природокористування України, Київського університету імені Б. Грінченка, Київського національного університету культури і мистецтв, Українського державного університет імені Михайла Драгоманова, Київського національного економічного університету імені В. Гетьмана, Запорізького національного університету, Сумського національного аграрного університету, Української інженерно-педагогічної академії, Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, Львівського торговельно-економічного університету, Університету Григорія Сковороди в Переяславі, Донецького державного університету внутрішніх справ, Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука, Національного технічного університет «Дніпровська політехніка», Київського інституту національної гвардії України, Волинського національного університету імені Лесі Українки, Aix-MarseilleUniversiteCentreMesopolhis (France), UniversityofMünster, Münster (Germany), MillikinUniversity (TheUnitedStatesofAmerica), UniversityofGdańsk (Polish), T.K. ZhurgenovKazakhNationalAcademyofArts (Kazakhstan), GenevaBranchofUkrainianSocietyinSwitzerland (Switzerland), TheInternationalResearchEducation&TrainingCenter(Tallinn, Estonia)
Обговорення актуальних питань продовжилося на секційному засіданні конференції. У фокусі дискусій такі секції, як: «Мир та війна у науково-теоретичному та практичному медіадискурсі», «Сучасні тренди в журналістиці, рекламі та PR», «Суспільство та комунікації».
За результатами ІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Україна у просторі соціальних комунікацій: суспільство, медіа, рефлексії війни» планується видання матеріалів конференції та підготовка серії науково-практичних видань «Медіалогія» за редакцією Анатолія Мазаракі.
Окрема подяка за допомогу в синхронному перекладі асистентам – здобувачкам вищої освіти: Аріні Рябошапко, Златі Шубенок та Анастасії Гловтянській. Також подяка за інформаційну підтримку та популяризацію зустрічі у соціальних мережах університету Творчому рекламному об’єднанню студентів (ТРОС) кафедри журналістики та реклами, представникам кафедри Євгену Шкурову, Катерині Федоришиній.
Згуртований ДТЕУ – разом ми сила!
Разом до перемоги!
Приєднуйся і дій!
Євген Шкуров,
кандидат філологічних наук,
доцент кафедри журналістики та реклами