Експертна дискусія «Право на ремонт: виробники vs споживачі vs підприємці»
Загальна інформація
2
травня 2025 року
12:00
м. Київ, вул. Кіото,
23 Хаб корпусу Л та платформа
Zoom
-
Детальніше
про захід:
Уявіть, що ви нещодавно придбали складний електронний пристрій, який, на жаль, випадково впустили у воду й пошкодили. Після невдалої спроби полагодити його самостійно ви вирішуєте звернутися до майстерні з ремонту електроніки поруч із вашим будинком. Там вам повідомляють, що вони не мають дозволу на ремонт цього пристрою. Натомість ви дізнаєтесь, що повинні звернутися до магазину, в якому здійснювали покупку, або до іншого сервісного центру, схваленого виробником. Очевидно, такий підхід обмежує конкуренцію серед ремонтників, обмежує права споживачів та право на свободу підприємницької діяльності у сфері ремонту. З іншого боку, виробники складної електронної техніки мають свої обгрунтування запровадження жорстких вимог із ремонту своїх виробів. Така ситуація стала приводом громадських рухів у багатьох державах під загальним гаслом «Право на ремонт» (right to repair), які лобіювали внесення змін до законодавства із розширення права споживачів на ремонт своєї техніки як впродовж, так і після гарантійного строку.
Європейський Союз нещодавно прийняв низку передових регуляторних актів у цій сфері, значно розширивши права споживачів, окремі штати США також приймають відповідні законодавчі зміни.
Дана проблематика є дискусійною, адже у реалізації «права на ремонт» перетинаються міркування надійності та безпечності електронної техніки, право на свободу підприємницької діяльності ремонтників та права споживачів.
Контакти організаторів
Наталія Мазаракі Завідувач кафедри міжнародного, цивільного та комерційного права проф. |
![]() |


