logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

Відкрита лекція «Інформаційна діяльність у медіасфері» від запрошеного гостя Сингаївської Алли

Загальна інформація

У Державному торговельно-економічному університеті у межах дисциплін «Теорія зв’язків з громадськістю», «Інформаційні війни», «Кризові комунікації» кафедри журналістики та реклами проведено відкриту лекцію за участі запрошеного гостя – Алли Сингаївської, канд. філос. наук (Центр академічної етики та досконалості в освіті «Етос»). Організатор та модератор проведення зустрічі – Ольга Добродум, д-р філос. наук, професор кафедри журналістики та реклами. Зустріч відбулася в інтерактивному форматі на платформі Гугл-міт.

Із вітальним словом до учасників зустрічі звернулася завідувач кафедри журналістики та реклами Діана Файвішенко, яка зосередила увагу на тому, що відкрита лекція Сингаївської Алли на тему «Інформаційна діяльність у медіасфері» стала знаковою подією в академічному середовищі, що засвідчила високий рівень зацікавленості до проблематики функціонування інформаційного простору в умовах цифрової трансформації. Лектор, спираючись на міждисциплінарний підхід, запропонував системне бачення інформаційної діяльності як складного комплексу процесів, що охоплюють збирання, оброблення, зберігання, поширення та інтерпретацію інформації в межах сучасної медіаекосистеми.

Особливу увагу було приділено трансформації ролі медіаакторів у контексті алгоритмізації комунікаційних процесів. Лектор окреслила типологію суб’єктів інформаційної діяльності, виокремивши традиційні ЗМІ, цифрові платформи, агрегатори новин, інфлюенсерів та користувачів як активних учасників інформаційного обміну. У цьому контексті було наголошено на зміні парадигми: від централізованого поширення інформації до децентралізованих, мережевих моделей комунікації, де ключову роль відіграють алгоритми персоналізації та ранжування контенту.

Лекція вирізнялася високим рівнем методологічної структурованості. Алла Сингаївська  застосувала низку аналітичних та ігрових інструментів, зокрема кьюар-коди, вікторини, матричний аналіз інформаційного впливу, кейс-метод (із залученням прикладів з українського та міжнародного контекстів), а також порівняльну типологію стратегій інформаційної взаємодії. Лектор також запропонувала присутнім заповнити гугл-форму та ознайомитися з наданим нею конспектом лекції. Такий підхід дав змогу слухачам не лише засвоїти теоретичні положення, а й спостерігати їхню практичну релевантність у сучасному медіапросторі.

Після основної частини лекції відбулася дискусія, яка засвідчила високий рівень зацікавленості аудиторії. Зокрема доцент кафедри журналістики та реклами, Заслужений художник України  Олександр Лєжнєв приділив увагу питанню трансформації ролі журналіста в умовах автоматизованого контенту та генеративного штучного інтелекту. У відповідь на питання Алла Сингаївська підкреслила, що журналіст сьогодні виконує функції не лише репортера, а й куратора, аналітика та етичного модератора, а отже, зростає значення критичного мислення та відповідальності за інтерпретацію фактів.

Доцент кафедри журналістики та реклами Євген Шкуров звернув увагу на проблему дезінформації в українському медіапросторі, запитавши про ефективні методи протидії. Лектор наголосила на важливості розвитку медіаграмотності, впровадженні прозорих стандартів перевірки фактів, а також міжсекторальної співпраці між журналістами, освітянами та технологічними фахівцями.

Лекція Алли Сингаївської – не лише джерело нових знань, а й платформа для критичного осмислення ролі медіа в сучасному суспільстві. Її змістовне наповнення, методологічна чіткість та відкритість до діалогу створили умови для продуктивного академічного обговорення, що може слугувати основою для подальших досліджень у галузі інформаційної політики, медіаосвіти та цифрової комунікації.

Використання інтерактивних інформаційних платформ, штучного інтелекту, різних видів реальності стимулює співпрацю між науковими установами. Аналітичні підходи розширюються шляхом інтеграції даних з традиційних та новітніх джерел інформації.

Дякуємо шановному доповідачеві та усім присутнім за інтелектуальні зусилля з осягнення надзвичайно актуальної, важливої та суголосної сучасності тематики викликів та інноваційних напрямів досліджень під час гібридної та прямої війни.

Згуртований ДТЕУ– разом ми сила!
Разом до перемоги!

Добродум Ольга,
доктор філософських наук,
професор кафедри журналістики та реклами

20.11.2025
433884
остання редакція 21.11.2025
433884