logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

Активісти руху "Молодь за права споживачів": споживач має право на інформацію!

Загальна інформація

     15 березня кожного року відзначається як Всесвітній День прав споживачів. Всі ми є споживачами і прагнемо вживати якісне та корисне. Але не завжди отримуємо те, на що сподівались. Кожен споживач має право володіти повною та достовірною інформацією щодо продукту. Стаття 55 Конституції України гарантує кожному право вільного доступу до інформації про стан довкілля, якість продуктів харчування, а також право на її поширення.

     Активісти руху «Молодь за права споживачів» та Молодіжного центру «Об'єднання споживачів активістів» (ОСА) головною метою своєї діяльності бачать пробудження свідомості споживачів шляхом безпосередньої участі студентства в дослідженні ринку товарів та послуг, проведенні порівняльних тестувань, інформаційній та просвітницькій діяльності з метою інформування громадськості щодо актуальних проблем споживчого ринку і наданні консультативної допомоги у вирішенні консумерських проблем. Активістами здійснюється робота у напрямах:

  • моніторинг ринку товарів, послуг і реклами (громадські інспектування закладів торгівлі та послуг, анкетування, порівняльні тестування, аналіз реклами в засобах масової інформації, рекламних акцій в закладах торгівлі і т.п.);
  • популяризація здорового способу життя, формування культури харчування молоді (розробка нових харчових продуктів, компанія протидії просуванню на ринок нездорового харчування ("junk-food"); 
  • консультативна й інформаційно-просвітницька діяльність (створення центру консультування споживачів та організацій з консумерських питань, розробка й підтримка Інтернет-сайту, консультування споживачів у закладах торгівлі, організація майстер-класів, тренінгів і занять у непрофільних вищих навчальних закладах, коледжах, загальноосвітніх школах тощо).

     Цьогорічний Всесвітній день прав споживача присвячений темі здорового харчування. Активісти руху «Молодь за права споживачів» та «ОСА» не лишились осторонь цієї болючої для українського споживача теми. Студентами КНТЕУ вже давно та успішно здійснюється наукова робота над розробкою нових харчових продуктів, що стануть альтернативою нездоровому харчуванню. Традиційно під час щорічного Консумерського фестивалю «Час діяти!» студенти-активісти організовують та проводять для учнів шкіл Києва та Київської області виїзні майстер-класи, спрямовані на поглиблення практичних навичок щодо захисту прав споживачів і надання порад правильного вибору товарів, розглядання питання правових аспектів захисту прав споживачів, освіти та інформування споживачів щодо безпечності і якості харчових продуктів.

       Серед тем презентацій: «Смертельна енергія» (вся правда про енергетичні напої), «А тобі смакує підробка?» (найпростіші методи визначення фальсифікованих продуктів), «Читаємо маркування», «Споживай ЕКОлогічно!» (як заощаджувати і залишатися здоровим з турботою про екологію), «Захисти себе сам» (що роботи, коли твої права порушуються), «Недобросовісна реклама», «Споживай розумно» (як зробити свій раціон корисним та різноманітним),  «Соціальна відповідальність бізнесу» (турбота виробника про соціальні аспекти розвитку суспільства), «Боротьба з корупцією як захист прав споживачів», «Обережно! Фінансові злочини», «Приманка для покупця» (методи впливу на покупців та захист від «приманок»), «Оздоровче харчування – чотири кити здоров’я», «Жити здОрово», «Як уникнути недобросовісної конкуренції» (до чого може призвести монополізація ринку), «Як «повернути» неякісну послугу» (практичні поради про те, як захистити і відстояти свої права).

     Активісти руху «Молодь за права споживачів» та Молодіжного центру «Об'єднання споживачів активістів» закликають приєднатися до них та отримати перші навички із захисту своїх прав як споживача, долучитися до реальних тестувань (порівнянь) товарів і послуг, виявлення фальсифікацій, стати консультантом споживачів і сприяти формуванню у нації здорового способу життя.

РАЗОМ МИ ЗМОЖЕМО ЗМІНИТИ МЕНТАЛІТЕТ ПЕРЕСІЧНОГО СПОЖИВАЧА!

15.03.2015
adv
2505
остання редакція 17.03.2015
adv