logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

Оголошеннявсі

Конференція трудового колективу КНТЕУ

Загальна інформація

  7 липня 2010 р. відбулася Конференція трудового колективу КНТЕУ з порядком денним "Обрання претендента на посаду ректора Київського національного торговельно-економічного університету". 
   З програмою стратегічного розвитку Київського національного торговельно-економічного університету виступив д.е.н., проф., академік НАПН України Мазаракі А.А. - претендент на посаду ректора КНТЕУ. У своїй доповіді А.А. Мазаракі відзначив, що колектив університету має вагомі здобутки, сформовано стиль і традиції, притаманні університетському середовищу. Оприлюднені у цьому році всеукраїнські рейтинги у черговий раз підтвердили стале чільне місце університету серед вітчизняних вищих навчальних закладів. Університет є лідером у модернізації освіти та впровадженні інноваційних технологій. Це є вагомим об'єктивним підґрунтям для визначення та реалізації нових, більш складних, амбіційних завдань, щоб забезпечити поступальний розвиток університету відповідно до його місії, місця і ролі в економічному поступі країни. 
   Університет, як складова національної системи вищої освіти, повинен активно реагувати на виклики, пов'язані з реформуванням економіки в Україні, з тенденціями світового розвитку. 
Головною метою має стати забезпечення підготовки фахівців, здатних відповідати вимогам зростаючого конкурентного середовища. Зрештою, саме цим визначається оцінка змісту і якості освіти, які повинні бути більш зорієнтовані на споживача освітніх послуг, на підвищення його конкурентоспроможності.
   Досягти цього можливо за умови тісного поєднання науки, освіти і практики. 
Потрібно працювати на перспективу, на випередження. Для цього необхідна гнучкість індивідуальних освітніх траєкторій студентів у поєднанні з розвитком світогляду, ґрунтовності розуміння процесів, які відбуваються у світі, державі, суспільстві. Завдання полягає в тому, щоб не знижуючи рівня теоретичної підготовки, посилити компетентнісну складову, набуття студентами реальних практичних навичок професійної діяльності.
   Центральним моментом майбутнього розвитку університету є забезпечення формування студентського контингенту, вдосконалення його структури. Цю роботу треба активізувати, зокрема, - розширити довузівську підготовку із охопленням різного рівня навчальних закладів. Не можна втрачати можливості ступеневої освіти всередині університетської структури. 
    Університету належить протягом 2011 року пройти ліцензування підготовки з 5 магістерських спеціальностей, а протягом 2011-2016 рр. - акредитацію 11 спеціальностей ОКР "бакалавр" та 18 спеціальностей ОКР "магістр" і спеціаліст. У 2014 р. відбудеться чергова акредитація університету в цілому. Процедури будуть здійснюватись за новою критеріальною рамкою з підвищенням вимог. 
У розвитку освітньої діяльності великі сподівання пов'язані з подальшим розвитком і вдосконаленням освіти для дорослих. Інститут вищої кваліфікації, який очолює цей напрям, проводить змістовну і плідну роботу. Обсяги контингенту з часу його створення зросли майже у 2 рази. Значно розширено перелік напрямів навчання. Інститут реалізовує міжнародні програми МБА, зокрема україно-німецьку програму "Європейський менеджмент - СеМВА". Запроваджується україно-російсько-італійська програма. У цілому, Інститут успішно конкурує в сегменті післядипломної освіти. Проте, слід і далі розширювати участь у міжнародних програмах, запровадити дистанційні методи навчання.
   Щодо стратегії вдосконалення виховної роботи, то майбутньому фахівцю, крім професійних якостей, конче потрібен відповідний культурний рівень. Треба подолати байдужість певної частини молоді до класичної літератури, мистецтва, несприйняття високих духовних цінностей, які прикрашають людські почуття, сприяють розвитку інтелігентності, людяності. Слід звернути увагу щодо запобігань різних негативних явищ. До цього мають долучитися всі, й органи самоврядування також. Студенти беруть участь у роботі вчених рад, конференції трудового колективу. Разом з тим, потрібна більш активна робота студентського активу з питань підвищення якості навчання, здорового способу життя. Подальша робота має здійснюватися у напрямку максимального залучення молоді до занять з підтримки здоров'я. У студентському середовищі доцільно поширювати рух під гаслом "Займатися фізкультурою - це правило хорошого тону". 
Великі перспективи відкриваються з розвитку науки, наближення університету до параметрів дослідницького. Університет проводить системні дослідження з нагальних проблем соціально-економічного розвитку країни. Накопичено певний досвід у розробленні законодавчих проектів. Функціонує мережа наукових шкіл, яка останнім часом поповнилась групою молодих докторів наук.
   За задумом, дослідницький університет передбачає створення низки інноваційних наукових структур, що дозволить ефективно здійснювати прикладні розробки з подальшою їх комерціалізацією. Перехід на комерціалізовану основу має змінити ситуацію, буде сприяти розвитку ділових контактів, пошуку привабливої тематики, активізації впровадження результатів досліджень у практику. В університеті створено науково-дослідний фінансовий інститут. На порядку денному створення бізнес-інкубатора та центру трансферу технологій. Розвиток університету в напрямі дослідницького суттєво покращить умови формування майбутнього фахівця з необхідними компетенціями і практичними навичками. 
   Попереду більш складні завдання у напрямку подальшого розвитку міжнародних зв'язків та співробітництва, реалізація яких сприятиме поглибленню інтеграції до європейського та світового освітнього простору. 
На засіданні підсумкової колегії Міністерства освіти і науки України акцентувалась увага на збільшенні контингенту іноземних студентів, як фактора підвищення конкурентоспроможності вищої освіти України на світовому ринку освітніх послуг, і зростанню експортного потенціалу країни. Університету слід докласти зусиль, щоб збільшити участь у виконанні міжнародних проектів і програм як по лінії "Темпус", так і на основі двосторонніх зв'язків.
   Завдання, які належить вирішувати у майбутньому, потребують подальшого розширення і вдосконалення матеріально-технічної бази. Університет входить у наступне десятиріччя з досить розвиненою інфраструктурою, повністю оновленими інженерними мережами, сприятливими умовами для навчання та праці. У планах на майбутнє передбачено вирішення низки завдань, які спрямовані на поліпшення умов навчального процесу, праці та побуду, вдосконалення діяльності об'єктів соціальної інфраструктури у напрямі задоволення повсякденних потреб. 
   Попереду реалізація кадрової політики, спрямованої на наукове зростання викладацького корпусу. Доктори наук, професори очолюють факультети і всі випускові кафедри. Соціологічні дослідження засвідчують високий рейтинг абсолютної більшості викладачів, причому цей рейтинг з кожним роком зростає. З урахуванням стратегічних завдань, які стоятимуть перед нами у майбутньому, потрібно систематично збільшувати кількість докторів і кандидатів наук. Останнім часом суттєво змінені підходи до формування контингенту аспірантури і докторантури, конкретизовано роботу з кожним здобувачем наукових ступенів. Є вже позитивні наслідки. Створено третю спеціалізовану вчену раду із захисту кандидатських дисертацій. В університеті створено всі необхідні умови для наукового зростання молоді, а тому буде правомірним поставити завдання - досягти ефективності в діяльності аспірантури не менше ніж на 50%. Потрібно налагодити роботу щодо пошуку здібної молоді та підготовки їх до майбутньої наукової діяльності. 
Завдання щодо підготовки конкурентоспроможних фахівців потребує більшої уваги викладачів до засвоєння знань і методик з професійного підготовки студентів.
   В університеті діє система стимулювання праці викладачів і співробітників. Ця система буде вдосконалюватися і в подальшому. Університет має стабільну позитивну динаміку надходжень до свого бюджету. Головне полягає в тому, щоб активізувати роботу щодо пошуку і залучення додаткових фінансових ресурсів. 
Завдання, які належить вирішувати у майбутньому, потребують подальшого вдосконалення форм і методів управління. Університет має великий досвід цієї роботи. Першим в Україні пройшов національну сертифікацію системи управління якістю на відповідність міжнародному стандарту ISO 9001-2008. Очевидно, ця система повинна розвиватись у напрямі сприяння якісній роботі кожного працівника, розвитку ініціативи і корпоративної культури.
   На період, на який планується стратегія розвитку, припадає 70-річчя університету (2016 р.). Підготовка і відзначення цієї дати повинні зайняти належне місце у роботі. Необхідно продовжити дослідження університетської історії, узагальнити те, що є сьогоднішнім надбанням, підготовити та видати наукові збірники, бібліографічні видання. Головне, безумовно, те, щоб зустріти цю дату новими здобутками в інноваційному розвитку альма-матер. 
   У обговоренні порядку денного взяли участь: проректор з наукової та навчально-методичної роботи, д.т.н. проф. Притульська Н.В., декан ФРГТБ, д.т.н., проф. Пересічний М.І., зав. кафедри фінансів, проф. Булгакова С.О., директор Харківського торговельно-економічного інституту, к.е.н., доц. Гурова К.Д., заст. зав. кафедри міжнародної економіки, д.е.н. Мельник Т.М., студент 3 курсу ТЗФ Бужак М.І. 
   Виступаючими одноголосно схвалено діяльність А.А. Мазаракі, підтримано його програму стратегічного розвитку університету, внесено пропозицію рекомендувати Міністерству освіти і науки України призначити Мазаракі А.А. на посаду ректора КНТЕУ на наступний термін. 
На підтримку кандидатури Мазаракі А.А. отримано листи від Голови наглядової ради КНТЕУ, д.е.н., проф., академіка НАНУ Пирожкова С.І. - надзвичайного і повноважного посла України в республіці Молдова, а також почесних докторів КНТЕУ Ришарда Боровецького - зав. кафедри економіки та організації підприємств Краківського економічного університету (Польща), Алессандро Анастазі - професора Університету Мессіни (Італія), Моріса Шеневуа - директора Професіоналізованого Університетського Інституту "Менеджмент та управління підприємствами " (Франція).
   У результаті таємного голосування одноголосно обрано А.А. Мазаракі претендентом на посаду ректора КНТЕУ. Конференція трудового колективу прийняла рішення рекомендувати Міністерству освіти і науки України призначити д.е.н., проф., академіка НАПН України, заслуженого діяча науки і техніки України А.А. Мазаракі на посаду ректора Київського національного торговельно-економічного університету.

 

 

Ректорат

07.07.2010
annzo
1676
остання редакція 07.07.2010
23